19 دی: رییس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش قم گفت: با توجه به مصوبه مورخ چهارم اسفندماه جاری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان فعالیت کلیه مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها تا اطلاع ثانوی غیرحضوری می‌باشد.
غلامرضا رضایی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همچنین کلیه مدارس استان اعم از استثنایی، دوره‌های اول و دوم ابتدایی و متوسطه، هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در شهر و روستا(دولتی و غیردولتی) و همچنین آموزشگاه‌های علمی آزاد وابسته به آموزش‌وپرورش و مراکز آموزش زبان از تاریخ شنبه ۷ اسفندماه در دو گروه (الف و ب) و به‌صورت آموزش ترکیبی حضوری و غیرحضوری فعالیت خواهند نمود.
وی به مدیران مدارس توصیه کرد: نسبت به غربالگری روزانه و شناسایی و تفکیک دانش‌آموزان و همکاران دارای علائم سرماخوردگی قبل از ورود به واحد آموزشی اقدامات لازم را معمول فرمایند.  
وی اضافه کرد: همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه تهویه کلاس‌ها، استفاده از ماسک در تمامی ساعات حضور دانش‌آموزان و همکاران در واحدهای آموزشی و رعایت فاصله‌گذاری مناسب مورد انتظار جدی است.
رضایی ادامه داد:  استفاده از آب سردکن و عرضه هرگونه مواد غذایی در بوفه مدارس ممنوع است که مدیران باید در این زمینه نیز نظارت دقیق داشته باشند.
وی تصریح کرد: بدون شک نظارت شایسته مدیران، معاونان و معلمان و بهره مندی از ظرفیت انجمن‌های اولیا و مربیان در خصوص کنترل و شناسایی دانش‌آموزان دارای علائم سرماخوردگی و ترغیب و تشویق آن‌ها در راستای تکمیل زنجیره واکسیناسیون در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسیار موثر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیران مدارس نسبت به پیش‌بینی اتاق قرنطینه با هدف جداسازی سریع افراد مبتلا مبتلا و انتقال آن‌ها با هماهنگی اولیا به منزل دقت نظر لازم را معمول فرمایند.
  • نویسنده :
  • منبع :