19 دی: سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه «امضای خدا تضمین است؛ نه کدخدا»، یادآور شد: اوکراین به کدخدا اتکا کرد و نتوانست بیش از ۶ ساعت از مرزهایش در مقابل حمله روسیه محفاظت کند.
«سید نظام‌الدین موسوی» روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «یمن به خدا اتکا کرده و ۶ سال است در برابر تهاجم وحشیانه آل سعود و هم پیمانانش سرافرازانه ایستاده است».
وی در ادامه توییت خود با ذکر این نکته که «اوکراین به کدخدا اتکا کرد و نتوانست بیش از ۶ ساعت از مرزهایش مقابل حمله روسیه دفاع کند»، متذکر شد: «امضا خدا تضمین است نه کدخدا». 
در پی حمله بامداد روز پنجشنبه (پنج اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد دومین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارها دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (دوم اسفند ماه جاری) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :