19 دی: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: غنی‌سازی با سقف حداکثری ۶۰درصد برقرار است و همین امر منجر شد غربی‌ها شتابان پای مذاکره بیایند و با لغو تحریم‌ها غنی‌سازی ۲۰ درصد و ۵ درصد ادامه پیدا می‌کند.
محمد اسلامی، امروز(جمعه، ۶ اسفند) در مسجد صاحب‌الزمان(عج) اصفهان، با اشاره به وصیت "ریچارد نیکسون" به روسای جمهور آمریکا، اظهار کرد: نیکسون با اشاره به نقاط قوتی ازجمله ذخایر عظیم، نیروی انسانی مستعد، ایدئولوژی برانگیزاننده و قدرت رهبری در ایران، به روسای جمهور آمریکا توصیه می‌کند که مبادا اجازه دهند ایران به فناوری پیشرفته مجهز شود زیرا در چنین صورتی کسی توانایی مقابله با ایران را نخواهد داشت.
وی به جایگاه ایران در چهارراه جهان و اهمیت راهبردی آن اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه نیروهای آمریکایی در زمان شاه بر این دروازه جهان مستقرشده بودند و به‌ دنبال توسعه زیرساخت‌های خود بودند ولی با انقلاب اسلامی، تمرکز برنامه‌های آمریکا به هم خورد و هرکدام از فرماندهی‌های نیروی زمینی، دریایی، هوایی و فرماندهی "سنتکام" را به یکی از کشورهای عربی منتقل کردند.
اسلامی بابیان اینکه هدف اصلی آمریکا جلوگیری از ورود ایران به فناوری‌های نوین است، تصریح کرد: علم و فناوری قدرت ساز است و کشورها را می‌تواند در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهد.
به گزارش ایسنا، رئیس سازمان انرژی اتمی، اضافه کرد: اگرچه دیپلماسی قدرتمند مبتنی بر ۲ پشتوانه قدرت مادی و قدرت نظامی است، ولی باید توجه داشت که بستر ایجاد قدرت مادی و نظامی، قدرت علم و فناوری است.
وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد علمی اشاره و اضافه کرد: امروز دعوا بر سر برنامه هسته‌ای، حقوق بشر، حقوق زنان و فلسطین نیست بلکه وارد شدن به حوزه ممنوعه علم و فناوری موجب شده انواع توطئه‌ها، تحریم‌ها، کارشکنی‌ها و مزاحمت‌ها را علیه ملت ما اجرا کنند.
اسلامی ادامه داد: دشمن از طریق تحریم، ترور، تطمیع و خرابکاری می‌خواهد اجازه ندهد که ایران به قله‌های افتخار دست یابد.
وی به پیشینه ۴۷ ساله پایبندی ایران به آژانس هسته‌ای اشاره کرد و گفت: با وجودی که در بند ۲و ۳ اساسنامه آژانس به‌صراحت بر حمایت، ارائه مشاوره، معاضدت و پشتیبانی در دستیابی کشورها با انرژی هسته‌ای تاکید شده است ولی نسبت به ایران نه‌ تنها حمایتی صورت نگرفته بلکه هر روز به بهانه احتمال دستیابی به بمب اتم برای این کشور مانع‌تراشی کرده‌اند.
رئیس سازمان انرژی اتمی، افزود: بیش از ۱۵۰۰ شخص و شرکت را تحریم کردند که اکثرشان مربوط به انرژی هسته‌ای نیستند بلکه از شرکت‌های پیشرو و دفاعی هستند که به بهانه هسته‌ای تحریم شدند تا ایران از مسیر پیشرفت خود بازماند.
وی درباره اهداف دشمن از تحریم‌ها اظهار کرد: ضربه به پول ملی، ایجاد انحراف و فساد در رویه‌های مالی و اقتصادی کشور، بدبین کردن مردم و جوانان نسبت به مسئولان و سیاه‌نمایی و ساقط کردن نظام ازجمله اهداف تحریم‌ها بود.
اسلامی اضافه کرد: کارشناسان استکبار اعلام کردند یک ‌شب ۴۰ درصد به پول ملی ایران ضربه زدیم و اگر این کار چند بار دیگر تکرار شود جمهوری اسلامی ایران ساقط می‌شود ولی کسانی که سنگربان بودند نقشه دشمن را نخواندند و برخی در داخل در همین پازل دشمن بازی کردند و با بالا بردن قیمت دلار به بهانه حمایت از صادرات پدر اقتصاد کشور و خانوار را درآورند.
رئیس سازمان انرژی اتمی بابیان اینکه دشمن از طریق تحریم به دنبال تسلیم است، گفت: بستن مسیرهای شفاف و قانونی و تغییر آن به سمت جریان‌های مخرب و فسادآور ازجمله برنامه‌های دشمن برای این هدف بود تا از این طریق با کاهش مقبولیت و وجاهت نظام، مردم را نسبت به مسئولان بدبین کنند.
وی ادامه داد: دشمن به دنبال تغییر باورهای نسل جوان است و با ایجاد ناملایمات معیشتی و برخی جوسازی‌های روانی تلاش می‌کند که جوان امروز بپرسد چرا انقلاب کردیم.
اسلامی درباره غنی‌سازی و مذاکرات هسته‌ای گفت: غنی‌سازی با سقف حداکثری۶۰درصد برقرار است و همین امر منجر شد غربی‌ها شتابان پای مذاکره بیایند و با لغو تحریم‌ها غنی‌سازی ۲۰  درصد و ۵ درصد ادامه پیدا می‌کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: توانمندی‌های داخلی نشان داد برگشت‌پذیری امکان‌پذیر است و توانمندی‌ها در غنی‌سازی به‌گونه‌ای است که هر تصمیمی نظام بگیرد قابل‌ اجرا است.
وی اضافه کرد: قانون راهبردی مجلس ۱۰۰ درصد اجرا شد و در برخی بخش‌ها جلوتر هستیم و امیدواریم عامل خوبی برای لغو تحریم‌ها باشد و از سوی دیگر نیز مذاکرات در حال دنبال شدن است و امیدواریم با رفع تحریم‌ها به توافق خود پایدار دست ‌یابیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی بابیان اینکه در مباحث حقوقی مسئله‌ای به اسم تضمین وجود ندارد، افزود: آن چیزی که هست دولت آمریکا است که تعهد دهد دوباره از این مذاکرات خارج نشود.
اسلامی افزود: فعالیت‌های هسته‌ای در ۴ محور دنبال می‌شود که یکی از آنها تدوین سند جامع توسعه سازمان است و با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب دنبال می‌شود و در کنار آن اسناد دیگری از جمله سند توسعه برق اتمی برای ۱۰ هزار مگاوات و تدوین سند توسعه منابع انسانی نیز در دستور کار است.
وی اظهار کرد: فعال‌سازی چرخه سوخت و گسترش معادن برای تولید کیک زرد در دستور کار است و ظرفیت ۱۴۰ تن امروزی باید ۱۰ برابر شود.
اسلامی پوتو دهی در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی برای جلوگیری از ۳۰ درصد مواد غذایی و کمک به اقتصاد خانوار و ملی و همچنین ساخت رآکتورهای صد درصد ایرانی با کمک  صنعت کشور را از دیگر طرح‌های این سازمان عنوان کرد.
وی به قضیه اوکراین اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت اوکراین با فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مایه عبرت است، زیرا در ابتدا با انقلاب مخملین آن را همسو با خود ساختند و سپس خلع سلاح کردند. البته هیچ کجا هم به تعهدات خود عمل نکردند. به اوکراین هم قول دادند زمان درگیری از آنها حمایت می‌کنیم و این مایه عبرت است که به قدرتی غیر از خدا توکل نکنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: صهیونیست‌ها ۲۰ سال پیش می‌خواستند شهید فخری‌زاده را ترور کنند که موفق نشدند و در طول این مدت حفاظت سطح بالایی داشتند و در این سال‌ها طرح‌هایی اجرا می‌شد که حتی در برخی موارد به مافوق خودمان نیز می‌ترسیدیم گزارش دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :