19 دی: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی گفت: درآمد اینفلوئنسرها در ایسنتاگرام به جایی رسیده که یکی از آنها مانند مستر تیستر معده خود را بیمه کرده است.
مالک شریعتی نیاسر در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با طرح پیشنهادی برای اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی بیان کرد: پیشنهاد بنده در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز موجود است. در پیشنهاد بنده اینفلوئنسرهایی که بالای ۲۰۰ هزار فالوور دارند باید مالیات پرداخت کنند ما از معافیت های فرهنگی حمایت می کنیم اما درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرامی بسیار بالا است. در چند روز اخیر خبری منتشر شد که یکی از آنها که مستر تیستر نام دارد آنقدر درآمد بالایی دارد که رفته و معده خود را بیمه کرده است.
وی گفت: بر اساس پیشنهاد بنده باید عدالت اجرایی شود و این قشر پردرآمد نیز مالیات بپردازد.
معاون سازمان برنامه و بودجه در خصوص پیشنهاد شریعتی بیان کرد: در قانون مالیات های مستقیم کلیه اینفلوئنسرها به پرداخت مالیات موظف شدند این که اکنون ما یک سقفی تعیین کنیم و بگوییم از ۲۰۰ هزار به بالاتر باید مالیات بدهند عده ای را از پرداخت مالیات معاف می کند. هر کسی که در کشور در این حوزه فعالیت می کند مشمول مالیات می شود و باید مالیات خود را بپردازد.
عبدالرضا مصری که اداره جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، تاکید کرد: در قانون مالیات های مستقیم به گفته نماینده دولت این موضوع دیده شده و حتی اینفلوئنسرهایی که زیر ۲۰۰ هزار نفر فالوور دارند باید مالیات بپردازند. آقای شریعتی نیز اعلام کردند اگر در مشروح مذاکرات این موضوع اعلام شود پیشنهاد خود را پس می گیرد و اکنون پیشنهاد خود را پس گرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :