19 دی: سرپرست معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی برای واکسیناسیون اتباع خارجی تعیین شده اند، گفت: هیچ محدودیتی برای واکسیناسیون اتباع خارجی در پیک ششم کرونا وجود ندارد.
پیمان نامدار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی برای واکسیناسیون اتباع خارجی تعیین شده است، افزود: بیشترین آمار حضور اتباع خارجی را استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی به خود اختصاص داده اند و جمعیت هلال احمر از آغاز طرح همگانی واکسیناسیون اقدامات خوبی در این مناطق انجام داده است.
وی اظهارداشت: جمعیت هلال احمر برای واکسیناسیون اتباع خارجی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان های مربوطه، به صورت سیار به مناطق تجمعی این افراد مراجعه کرده و اتباع خارجی عبوری و ساکن در کشور واکسینه می شوند.
نامدار تاکیدکرد: مطابق دستورات وزارت بهداشت و همکاری جمعیت هلال احمر هیچ گونه محدودیتی برای واکسیناسیون اتباع خارجی برای واکسیناسیون دز دوم و سوم نداریم و آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.
سرپرست معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه داد: بسیاری از اتباع خارجی مستقر در ایران دز دوم و سوم واکسن کرونا دریافت کرده اند و همچنین قربالگری در مبادی ورودی مرزهای کشور به صورت جدی انجام می شود و اگر اتباع خارجی مبتلا به کرونا باشند سریعا به قرنطینه منتقل خواهند شد.
وی تصریح کرد: صلیب سرخ جهانی در جلسات مختلفی که با جمعیت هلال احمر داشته، قول مساعد داده که با تامین منابع لازم برای واکسیناسیون اتباع خارجی در ایران همکاری مناسبی در راستای مبازره با شیوع ویروس کرونا داشته باشد.
نامدار افزود: هزینه واکسیناسیون اتباع خارجی با توجه به همکاری کمیته صلیب سرخ جهانی که بودجه ای در اختیار جمعیت هلال احمر قرار داده، تامین می شود تا سلامتی اتباع خارجی و هموطنان خودمان در معرض خطر قرار نگیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :