19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام شروع کاهش دما از امروز در اغلب مناطق کشور، از تشدید سامانه بارشی در شرق و مرکز کشور طی امروز(یکشنبه) خبر داد.
«فریبا گودرزی» روز یکشنبه درباره وضعیت آب وهوا به خبرنگار ایرنا افزود: امروز در شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی، استان‌های شرقی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش خواهیم داشت.
به گفته گودرزی از صبح امروز با تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی از جمله استانهای خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی استان سمنان مواجه هستیم.
 وی توصیح داد: بارش‌ها به شکل برف و باران است و پیش بینی کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، کاهش دما حدود ۵ تا ۱۰ درجه و اختلال در تردد، کولاک برف، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر، تاخیر و احتمال لغو پرواز را در مناطق اعلام شده داریم.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی روز دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود.
وی ادامه داد: روز سه‌شنبه نیز بارش‌ها به شرق کشور محدود خواهد شد و روز چهارشنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور برقرار می‌شود.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از امروز در بیشتر مناطق کشور کاهش نسبی دما را خواهیم داشت. آب‌های خلیج فارس هم امروز و فردا دوشنبه مواج و متلاطم خواهند شد.

  • نویسنده :
  • منبع :