19 دی: رییس انستیتو پاستور ایران گفت: کشورهای مختلفی از جمله همسایگان متقاضی خرید واکسن پاستوکووک هستند که مذاکرات برای صادرات آن در حال انجام است.
دکتر علیرضا بیگلری در همایش ملی کرونا، امنیت و سلامت جامعه به استقبال خوب مردم از واکسن پاستوکووک اشاره کرد و افزود: این واکسن در ورای مرزهای ایران اعم از دور و نزدیک، با استقبال مناسبی روبرو شده است که این موضوع افتخاری برای کشور است.
وی تاکید کرد که انستیتو پاستور ایران به پاسداشت اعتماد یک صد ساله مردم، خود را موظف دانست واکسن ایمن، کارا و موثری را تحوی دهد که موفق به این کار شد.
رییس انستیتو پاستور ایران ساخت واکسن پاستوکووک را حاصل یک طرح مشترک با کشور کوبا عنوان کرد و گفت: در این طرح مشترک موفق به تولید واکسن بسیار مناسب شدیم و آن را در اختیار هموطنان قرار دادیم.
بیگلری ادامه داد: واکسن پاستوکووک هم برای بزرگسالان و هم کودکان در سبد واکسیناسیون علیه ویروس کرونا استفاده می شود و در حال حاضر تنها واکسن ایرانی است که به کودکان در کشور تزریق می شود.
وی همچنین اظهار داشت: در کشور در حوزه تولید واکسن در ۲ سال اخیر به اندازه ۲ دهه گذشته کار و فعالیت انجام شده و به دستاوردهای بسیار خوبی دست یافتیم که این موضوع افتخاری بزرگ برای کشور محسوب می شود  
رییس انستیتو پاستور ایران با طرح این سوال که آیا ساخت واکسن کرونا در کشور اقدام صحیحی بود؟، گفت: این اقدام اصولی و درستی بود که به دست محققان ایرانی به نتیجه رسید.
بیگلری تاکید کرد: اگر محققان ایرانی روی این محصول فناورانه متمرکز نمی شدند یا سرمایه گذاری در این بخش انجام نمی شد، امکان دسترسی به واکسن کرونا برای ما بسیار محدود بود.


  • نویسنده :
  • منبع :