19 دی: معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد ادامه فعالیت ورزشی مشمولان غایب ممنوع است.
حسین زاهدی معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا در یک برنامه‌ تلویزیونی درباره وضعیت خدمت دو بازیکن تیم استقلال -سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند-، اظهار کرد: اکنون براساس اطلاعاتی که ما از طریق سامانه وظیفه عمومی اخذ کردیم هیچگونه اعلام حضوری برای این عزیزان در سامانه ثبت نشده است و از نظر ما این عزیزان غایب هستند.
وی در پاسخ به این سوال که بازیکنی که غایب باشد می‌تواند در عرصه ملی یا باشگاهی بازی کند؟ گفت: به استناد قانون خدمت وظیفه عمومی افرادی که در مهلت و موعد مقرر در مراکز وظیفه عمومی یا مراکز آموزش نیروهای مسلح حضور پیدا نکنند و خودشان را معرفی نکنند به استناد ماده 58 قانون به عنوان مشمول غایب محسوب می‌شوند. این مشمول غایب یکسری محدودیت‌ها و مجازاتهایی براساس قانون (مثل غیبت، ثبت اضافه خدمت و ممنوعیت ادامه فعالیت ورزشی و ادامه تحصیل و سایر موارد امتیازات قانونی که برای مشمولان در نظر گرفته شده است)، برایش تعیین شده است.
زاهدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه باشگاه استقلال می‌گوید که نظام وظیفه به ما دیر اعلام کرده است، توضیح داد: آبان ماه به این عزیزان اعلام کردیم و به مدیرعامل باشگاه اقای آجرلو طی تماسی که دوستان داشتند اعلام شده و اگر قرار است پیگیری انجام دهند و تعیین و تکلیفی کنند، از پنجره نقل و انتقالات استفاده کنند به ایشان تاکید شده در آبان ماه این کار را انجام دهند تا با همچین مشکلی مواجه نشوند. 

  • نویسنده :
  • منبع :