19 دی: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی از اجرای طرح ترخیص خودروهای توقیفی فاقد دستور قضایی خبر داد.
سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: با تدابیر اتخاذ شده، بنا شد تا به مناسبت عید مبعث و همچنین اعیاد شعبانیه و نوروز ۱۴۰۱ طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی که فاقد دستور قضایی باشند، اجرا شود و امکان ترخیص این خودروها و موتورسیکلت ها از امروز در سراسر کشور فراهم شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا از امروز ۹ اسفند ماه تا پایان امسال ترخیص موتور سیکلت‌ها و خودروهای توقیفی که فاقد حکم قضایی باشند با یکسری شرایط ویژه انجام خواهد شد و دارندگان این وسایل می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ و انجام اقدامات لازم، وسایل نقلیه توقیفی خود را ترخیص کنند. 
هادیانفر با بیان اینکه در هنگام ترخیص خودرو باید تمامی مدارک مربوط به مالکیت وسیله نقلیه یا مدارک مربوط به تصرف آن همراه درخواست کننده باشد، درباره شرایط ویژه برای ترخیص این خودروها نیز گفت: پرداخت جرایم به صورت قسط بندی و بدون هیچ پیش پرداختی خواهد بود. همچنین هزینه‌های پارکینگ که متعلق به بخش خصوصی است با یکسری پیگیری ها به حداقل رسیده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره امکان تمدید این طرح نیز گفت: احتمال تمدید این طرح مطرح نیست و لازم است افراد واجد شرایط در فرصت مناسب و باقی مانده به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و نسبت به رفع توقیف خودرو و موتورسیکلت خود اقدام کنند.
هادیانفر همچنین با بیان اینکه سیاست پلیس راهنمایی و رانندگی این است که تا جای امکان خودروها توقیف نشوند، گفت: البته اگر در جایی برابر قانون مجبور به این کار باشیم حتما نسبت به توقیف وسیله نقلیه متخلف اقدام خواهد شد. 
وی درباره طرح قبلی برای ترخیص وسایل نقلیه توقیفی و موتورسیکلت های رسوبی نیز اظهارکرد: در طرح قبلی حدود ۹۷ درصد خودروهای توقیفی و ۷۰ درصد موتورسیکلت های توقیفی که اصطلاحا به آنها رسوبی نیز گفته می‌شود، ترخیص شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :