19 دی: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید طرح صیانت به طور دقیق و علمی و به دور از حاشیه‌ها بررسی شود گفت که طرحی که موجب اختلال در اینترنت، کسب و کارها باشد، مورد تایید مجلس نخواهد بود.
علی نیکزاد در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «مجددا محضر تمامی مردم عزیز عرض می‌نمایم که بنده با توجه به حضور در جمع اعضای هیات رئیسه مجلس، امکان امضای درخواست‌ها و نامه‌هایی همچون ⁧‫طرح صیانت‬⁩، ⁧‫طرح شفافیت‬⁩ و... را ندارم، چرا که تمامی این نامه‌ها خطاب به خود هیات رئیسه است. همواره نیز نظر خود را به طور صریح، اعلام نموده‌ام؛ درباره‌ی طرح صیانت، عرض می‌کنم که این طرح باید به طور دقیق و علمی و به دور از حاشیه‌ها، بررسی گردد؛ یقیناً طرحی که موجب اختلال در اینترنت، کسب و کارها یا... باشد، مورد تایید مجلس نخواهد بود.»
چندی پیش سید نظام موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس اعلام کرد که در جلسه هیات رییسه برای بررسی ایرادات معاون قوانین مجلس بر نحوه تصویب کلیات طرح نظام تنظیم خدمات فضای مجازی در کمیسیون مشترک، اعضای هیات رئیسه مجلس پس از استماع نظرات طرفین، ایرادات معاونت قوانین را وارد دانستند. تصمیم گیری نهایی درباره این طرح به بعد از تصویب لایحه بودجه موکول شد.

  • نویسنده :
  • منبع :