۱۹ دی: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش جانوران آبی و دوزیست، از تشکیل گروه های ویژه کنترل و نظارت بر مراکز عرضه ماهی قرمز در سطح شهر قم خبر داد.
به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمدرضا عابدی مقدم با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال در سخنانی اظهار داشت: در آستانه عید نوروز برخی افرد سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، مبادرت به فروش جانوران آبی و دوزیست به ویژه سمندر لرستانی، لاک پشت و مارآبی می کنند.

وی با بیان اینکه خرید و فروش هرگونه جانور وحشی ممنوع بوده و بر اساس قوانین و ضوابط با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: برخی از این جانوران در معرض انقراض قرار داشته و آسیب رساندن به طبیعت و زیستمندان، هیچ قرابتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی و آیین نوروز ایرانیان ندارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم مخاطرات پرورش و نگهداری ماهی قرمز را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: ماهی قرمز به عنوان یک گونه مهاجم و مقاوم بشمار می آید که رهاسازی آن در رودها و رودخانه ها، به شدت برای اکوسیستم های آبی خطرناک است.

وی در پایان با اشاره به تشکیل گروه های ویژه کنترل و نظارت بر مراکز عرضه ماهی قرمز در سطح شهر قم تصریح کرد: شهروندان محترم می توانند گزارش های خود از هرگونه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی به ویژه پرندگان و دوزیستان را با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به شماره 36207299 و 1540 در جریان بگذارند.
  • نویسنده :
  • منبع :