سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۳۷۷ مورخه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۰ با عنوان «جنگ جنگ است؛ فرقی نمی‌کند» بدین شرح است:

تجاوز بی‌رحمانه روسیه به اوکراین و کشتار مردم بی‌گناه و آواره شدن آنها بی‌شک از مصادیق جنایت علیه بشریت است که تاریخ از آغازگران آن به بدنامی یاد خواهد کرد. این تجاوز و حمله نظامی ضمن اینکه آموزه‌های زیادی برای ملت‌ها دارد، برخی استانداردهای دوگانه و رفتارهای متناقض را به ویژه از سوی غربی‌ها بار دیگر به نمایش گذاشت و ثابت کرد که غربی‌ها ریاکارترین آدم‌های روی زمین هستند.
وقتی ارتش اسرائیل از مرزهای یک کشور عضو سازمان ملل به نام لبنان عبور می‌کند، وقتی منطقه جولان را که بخشی از خاک رسمی سوریه است اشغال می‌کند، وقتی ارتش عربستان شبانه‌روز شهرها و شهروندان غیرنظامی یمن را بمباران می‌کند و... کشورهای غربی که امروز نگران نقض مقررات بین‌المللی در اوکراین هستند، یا سکوت می‌کنند و یا بدتر، طرف متجاوز را می‌گیرند گو این که مرز لبنان و سوریه و یمن مرز نیست و فقط مرز اوکراین باید محترم شمرده شود.
اگر یک دهم محدودیت‌ها و تحریم‌هایی را که علیه روسیه متجاوز در همین چند روز اعمال کردند، در طول این سال‌ها علیه متجاوزان سعودی و اسرائیلی روا داشته بودند، اکنون صلح بیشتری در جهان حاکم بود و ای بسا روسیه نیز در محاسبات خود این‌ها را در نظر می‌گرفت و حمله نمی‌کرد؛ ولی حیف که در جهان امروز، اگر یک منتقد سیاسی به نام جمال خاشقچی را درون اسید حل کنی و جسد مایع شده‌اش را به چاه بریزی و سپس هواپیماهایت کودکان کشور همسایه را سلاخی کنند، چون روابطت با غرب خوب است، نه تنها تنبیه و تحریمت نمی‌کنند که قراردادهای فروش تسلیحاتی هم می‌بندند و جلوی دوربین‌ها عکس یادگاری نیز می‌گیرند!
به نظر می‌رسد این جمله نژادپرستانه خبرنگار غربی به خوبی انعکاس دهنده دلیل این رفتار متناقض باشد.
«دانیل هانان» گزارشگر روزنامه بریتانیایی «تلگراف» و سیاستمدار سابق، روز شنبه نوشت: «آن‌ها (اوکراینی‌ها) خیلی شبیه ما هستند، این موضوع بسیار شوکه کننده‌تر است».
  • نویسنده :
  • منبع :