19 دی: مسوول برنامه مسوولیت اجتماعی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه درصدد اجرای طرحی است که بر اساس آن در هر یک از بیمارستان های کشور یک موسسه خیریه دایر شود.
داود پیرانی روز چهارشنبه در نشست تخصصی فعالان سلامت اجتماعی جوانان و تدوین برنامه اجرایی نسخه‌نویسی اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور در اصفهان افزود: این طرح تاکنون در ۶۰ تا ۶۵ درصد از بیمارستان‌های دولتی اجرا شده است.
وی اضافه کرد: این طرح به تسهیل در ارائه خدمات نیکوکارانه به بیماران نیازمند می‌انجامد و سبب رفاه بیشتر نیازمندان و اقشار آسیب پذیر خواهد شد.
مسوول برنامه مسوولیت اجتماعی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه در موضوع مشارکت‌های اجتماعی، خیران و سازمان‌های مردم نهاد دارای یک اداره کل است و مقوله سلامت اجتماعی در آن بطور جدی دنبال می‌شود.
پیرانی با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر در کشور در امور خیریه حوزه سلامت فعالیت می‌کنند گفت: از اسفند ۹۸ و با آغاز همه گیری کووید-۱۹ تا پایان سال ۹۹، بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی نیکوکاران سلامت به جامعه نیازمند کمک شد که ۵۰۰ میلیارد آن از بخش مسوولیت اجتماعی شرکتی(CSR) بود.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت مددکاری یا بهیاری رابط (Link Worker) خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی، آموزش و ظرفیت سازی از جمله ضروریات بهبود عملکرد سازمان های مردم است.
مسوول برنامه مسوولیت اجتماعی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ۲ هزار سازمان مردم نهاد و خیریه در کشور وجود دارد و ارتباط بهتر آنها با یکدیگر سبب ارتقای خدمات خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :