19 دی: وزیر نفت گفت: وزارت نفت معطل سرمایه گذاران خارجی نمانده است و از همه توان کنسرسیوم‌ها و هلدینگ های بزرگ کشور برای انجام پروژه های خود استفاده می کند.
جواد اوجی در حاشیه بازدید از اسلکه بیدبلند خلیج فارس در بندر ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت نفت برنامه دارد از توان مجموعه پیمانکاران و هلدینگ های بزرگ کشور به منظور انجام پروژه ها در بخش های بالادستی و پایین دستی استفاده کند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: این پروژه ها در بخش های توسعه میادین و جمع آوری گازهای مشعل تعریف شده است و امیدواریم با توان مالی این بخش ها شاهد اجرای آن ها باشیم.
وزیر نفت گفت: وزارت نفت معطل سرمایه گذاران خارجی نمانده است و از همه توان کنسرسیوم‌ها و هلدینگ های بزرگ کشور برای انجام پروژه های خود استفاده می کند.
اوجی در خصوص احتمال برگزاری نشست فوق العاده اوپک با توجه به بالارفتن قیمت نفت گفت: شب گذشته اجلاس وزارتی اوپک پلاس با حضور کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیر از اعضا برگزار شد.
وی ادامه داد: همه اعضا توافق داشتند که همان برنامه افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز را ادامه دهند.
اوجی تصریح کرد: در صورتی که تحریم ها برداشته شود وزارت نفت آمادگی ۱۰۰ درصدی دارد تا صادرات را به سقف خود و به میزانی که در آبان ماه سال ۹۷ بود، برساند.

  • نویسنده :
  • منبع :