معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، به بحران در شورای امنیت سازمان ملل می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف روز سه‌شنبه در کنفرانس سیاسی شورای روابط بین‌المللی نیویورک درباره مسائل مربوط به روابط روسیه و آمریکا که به صورت وبینار اجرا شد، گفت: تهدید ایالت متحده برای مطرح کردن مساله بازگرداندن همه تحریم‌های لغو شده در مورد ایران، می‌تواند منجر به بروز بحران جدی در شورای امنیت سازمان ملل شود.

وی افزود: این رفتار انزجار آور است که دولت آمریکا سعی دارد آزادانه بنا به ملاحظه خود هر اقدامی را که به نفع خود است برگزیند و مواضع دیگران و حتی منطق را نادیده می‌گیرد و تلاش می‌کند برجام را به شکست بکشاند و این توافق بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را اجرا نمی‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: اگر این هدف (آمریکا) تحقق بیابد همان طور که کارشناسان مراکز تحقیقاتی پیش بینی می‌کنند ما شاهد بروز وضعیت بحران جدی در شورای امنیت سازمان ملل خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه این مساله به اختیارات شورای امنیت سازمان ملل ضربه بزرگی می‌زند، اظهار داشت: آمریکا مسئول بروز چنین وضعیتی خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه ضمن غیرمسئولانه خواندن تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، تاکید کرد که این سیاست کاخ سفید باید با محکومیت جهانی مواجه شود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا