19 دی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به کمبود آب در استان، از ورود همه چاه‌های سطح شهر به مدار بهره‌برداری به‌منظور جلوگیری از قطع آب و جیره‌بندی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری با اشاره به افزایش مصرف آب در قم گفت: متأسفانه از ابتدای اسفندماه با افزایش دمای هوا و شروع خانه‌تکانی‌ها با رشد مصرف مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه مصرف آب از حجم انتقالی از سد کوچری به قم فراتر است، اظهار داشت: به‌منظور جلوگیری از قطع آب در شهر مجبور شدیم تمام چاه‌های سطح شهر را وارد مدار بهره‌برداری کنیم تا این کمبود را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به شوری محسوس آب منابع زیرزمینی استان یادآور شد: در یکی دو هفته گذشته با شوری آب در شهر مواجه شدیم که علت آن هم افزایش برداشت از چاه‌ها است که در غیر این صورت قطعاً با کمبود آب و جیره‌بندی در شهر مواجه می‌شدیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم استفاده بهینه از آب و جلوگیری از هدر رفت در ایام پایانی سال به‌ویژه در خانه‌تکانی‌ها خاطرنشان کرد: با کاهش مصرف آب در شهر، میزان برداشت از منابع زیرزمینی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه شوری آب نیز کاهش و کیفیت آن افزایش می‌یابد.

بختیاری با اشاره شرایط تنش آبی در کشور به‌ویژه در استان قم، تنها راه عبور از این شرایط را صرفه‌جویی و استفاده درست از آب دانست و از همه مردم و دستگاه‌های اجرایی و اداری استان خواست تا با صرفه‌جویی 10 درصد در مصارف به بهبود شرایط کمک کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :