19 دی: اتاق اصناف ایران تاکید کرده واحدهای صنفی ضمن تزریق سه دوز واکسن کرونا باید در سامانه "ایران من" ثبت نام و QR Code دریافت کنند و از تشدید نظارت‌ها در این زمینه خبر داده است.
اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به تعطیلی و اعمال محدودیت چندباره واحدهای صنفی طی دو سال گذشته که مهم‌ترین آن مربوط به بازار اسفند سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بود، تصریح کرده که این تعطیلات دقیقاً در روزهای پیش از عید که مهم‌ترین ایام رونق بازار و کسب‌وکارهاست بوده و به همین دلیل هم آسیب‌های این تعطیلی بر بازار تا حدی بود که هیچ‌کدام از حمایت‌های دولت نتوانست ضرر و زیان کسبه را جبران کند.
در ادامه این اطلاعیه به شیوع سویه اومیکرون در کشور، و وضع دستورالعمل‌های جدید برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر موج ششم کرونا و کاهش مرگ‌ومیر ناشی از آن اشاره شده که یکی از این مصوبات در مورد اصناف، ثبت نام در سامانه ایران من به نشانی asnaf.moi.ir و دریافت QR Code و نصب آن در واحدهای صنفی است.
طبق اعلام اتاق اصناف ایران، مصوبه یاد شده، علیرغم تأکیدات این ستاد و اطلاع‌رسانی مکرر اتاق اصناف ایران از سوی بسیاری از واحدهای صنفی رعایت نشده و در همین راستا برای پیشگیری از محدودیت‌ها و تعطیلی‌های گسترده، به تمامی واحدهای بازرسی اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور ابلاغ شده تا با جدیت بیشتری بر اجرای این طرح نظارت کنند. طبق این دستورالعمل نظارت در سر مرحله شامل اخطار کتبی، مسدود کردن پوز بانکی به مدت دو هفته و پلمب ۳۰ روزه واحدهای متخلف انجام می‌شود.
اتاق اصناف ایران در پایان از تمامی واحدهای صنفی سراسر کشور تقاضا کرده که در اسرع وقت پس از تزریق دوز سوم واکسن کرونا در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند تا مشمول ضرر و زیان تعطیلی و محدودیت کسب‌وکار خود در روزهای آتی و بازار شب عید نشوند.

گفتنی است طبق اعلام مجتبایی، دبیر کل اتاق اصناف ایران، ۸۵ درصد اصناف واکسن تزریق کرده‌اند. اما مشاغل پرخطر مانند رستوران، فست فود و تالارهای پذیرایی باید در شرایط بحرانی علاوه بر اینکه خودشان واکسن زدند، کنترل کنند که مشتریانشان هم واکسن زده باشند. 

اتاق اصناف ایران پیش‌تر هم از کاهش سطح میزان رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکارها خبر داده و اعلام کرده بود که ستاد ملی کرونا به شرط تزریق سه دوز واکسن کرونا و ثبت نام واحدهای صنفی در سامانه “ایران من” از تعطیلی مجدد بازار به ویژه در شب عید نوروز اجتناب خواهد کرد.




  • نویسنده :
  • منبع :