19 دی: نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران گفت: تحریم‌های غرب علیه روسیه موجب می‌شود تا نیاز این کشور برای تامین بازار به ایران افزایش یابد.
«امیر یوسفی» امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به رفع مشکلات صادرات محصولاتی مانند فلفل به روسیه با حمایت دولت، خاطرنشان‌کرد: سبزیجات و صیفی مهمترین محصولات وارداتی روسیه از ایران است زیرا توانایی تامین این کالاها را در داخل ندارند.
وی افزود: در صورتی که روسیه شرایط ویژه ای برای ایران ایجاد و صادرکنندگان ایرانی از این فرصت استفاده کنند، صادرات محصولات کشاورزی به این کشور افزایش خواهد یافت.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران با اشاره به کاهش ارزش پول ملی روسیه در پی تنش‌های ایجاد شده، اظهار داشت: در زمینه مبادلات پولی و مالی ایران با روسیه مشکلی وجود ندارد و می‌تواند مزیتی برای توسعه تجارت با این کشور باشد.
وی با بیان اینکه باید از فرصت به وجود آمده برای توسعه صادرات استفاده کنیم، تصریح‌کرد: تغییرات قیمت جهانی برخی محصولات به دلیل تنش‌های سیاسی به‌وجود آمده در منطقه، مزیتی برای صادرکنندگان ایرانی محسوب می‌شود.
یوسفی با تاکید بر افزایش نیاز بازار روسیه به ایران، گفت: دریای خزر به عنوان مسیر تجاری ایران (از طریق شهر آستارا) ظرفیت خوبی برای افزایش صادرات به روسیه است، زیرا این مسیر تردد برای تجارت بسیار امن محسوب می شود که می‌توان در راستای اهداف دو کشور مورد استفاده قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه دولت به دنبال کاهش خام فروشی و افزایش صادرات کالاهای فراوری شده است، خاطرنشان‌کرد: این روند با توجه به ارزش افزوده بیشتر می‌تواند به صادرکنندگان در توسعه تجاری کمک کند و توجیه اقتصادی نیز دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :