رئیس کل سازمان نظام پرستاری ضمن اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور، گفت: در بحران کرونا بالغ بر ۷ هزار پرستار در کشور به این بیماری مبتلا شدند که خوشبختانه تعداد زیادی از آنها پس طی مراحل بیماری، بهبود یافتند و متاسفانه ۱۸ پرستار نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد میرزابیگی در ششمین جلسه شورای عالی نظام پرستاری کشور، با اشاره به اینکه ۱۹۳ دانشکده پرستاری در کشور فعال هستند، گفت: حدود ۲۵۰ هزار پرستار از دانشجویی تا بازنشستگی در حوزه پرستاری در کشور داریم و اکنون ۱۱۰ هزار پرستار برای ۱۴۰ هزار تخت مشغول فعالیت هستند که نسبت به میزان تخت مشخص است با کمبود پرستار مواجه هستیم.

وی افزود: از ۱۱۰ هزار پرستار شاغل حدود ۶۵ هزار پرستار در بحران کرونا مستقیما به بیماران خدمت رساندند و ۵۰ درصد از این افراد بین دو هفته تا دو ماه بر بالین بیمار مستقر بودند و خانواده خود را ندیدند.

میرزابیگی اداه داد: بالغ بر ۷ هزار پرستار در کشور به کرونا مبتلا شدند که البته تعداد زیادی از آنها پس طی مراحل بیماری بهبود یافتند و متاسفانه ۱۸ پرستار نیز جان خود را از دست دادند و این تعداد شهید در حوزه پرستاری داشتیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا