19 دی: اداره کل راه و شهرسازی قم در خصوص فراخوان پروژه ۱۰هزار واحدی شهرک الهیه قم به شهروندان قمی هشدار داد و آن را غیرقانونی اعلام کرد.
روزهای گذشته فراخوانی در سطح استان قم در خصوص احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی شهرک الهیه ۱ قم منتشر شده که در آن آمده است؛ این پروژه در راستای رفع معضل مسکن اقشار مستضعف، زمین ارزان قیمت و با سازه‌ی ال. اس. اف ارائه می‌دهد.
در این فراخوان همچنین آمده که این پروژه ۱۰ هزار واحدی به صورت ویلایی در حوالی بوستان جوان قم واقع در پشت اتوبان امام علی (ع) احداث خواهد شد.
بررسی‌های خبرنگار مهر حاکی از آن است که متأسفانه برخی از شهروندان قمی بدون تحقیق و بررسی لازم، مبادرت به ثبت نام و واریز وجه جهت خرید واحد مسکونی در این پروژه کرده‌اند.
اراضی قید شده در فراخوان خارج از محدوده شهر قم قرار دارد
با پیگیری‌های صورت گرفته؛ اداره کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص این فراخوان به شهروندان قمی هشدار داده و اعلام کرده اراضی قید شده در اطلاعیه و فراخوان در خارج از محدوده شهر قم قرار دارد.
راه و شهرسازی قم، ضمن اعلام غیرقانونی بودن خرید و فروش این اراضی، هر گونه ساخت و ساز در خارج از محدوده شهر تحت عنوان طرح مسکن شهری قم فاقد اعتبار و مجوز قانونی دانست.
این اداره کل اعلام کرده؛ هیچ برنامه‌ای برای طرح نهضت و جهش تولید مسکن در این اراضی پیش بینی نشده است و هر اقدامی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن می‌بایست از مجرای قانونی آن از جمله اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام گرفته شود و این اداره کل این فراخوان را فاقد وجاهت قانونی می‌داند.

  • نویسنده :
  • منبع :