19 دی: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روسیه و چین سال‌هاست که روابط حسنه‌ای با ملت ایران داشته‌اند و در اوج تحریم‌های ظالمانه آمریکا همواره در کنار ما بودند و این حقیقت قابل انکار نیست.
جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی شرکای استراتژیک خود را کنار نمی‌گذارد و روسیه و چین نباید نسبت به این مسئله نگرانی داشته باشند.
وی در این باره افزود: روسیه و چین سال‌هاست که روابط حسنه‌ای با ملت ایران داشته‌اند و در اوج تحریم‌های ظالمانه آمریکا همواره در کنار ما بودند و این حقیقت قابل انکار نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی شرکای استراتژیک خود را کنار نمی‌گذارد و روسیه و چین نباید نسبت به این مسئله نگرانی داشته باشند. مسائل روسیه و غرب خصوصاً بعد از حوادث مربوط به اوکراین نباید روی مذاکرات وین اثرگذار باشد و مذاکرات هسته‌ای ایران را پیش شرط مشکلات خود قرار دهند.
به گزارش ایسکانیوز، رحیمی جهان آبادی تأکید کرد: مبنای مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین رسیدن به منافع ملی و امنیت پایدار است، لذا وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی با هر مسئله‌ای که حقوق ملت ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد، حساسیت به خرج می‌دهند.
گفتنی است پیشتر پس از تحریم روسیه توسط کشورهای غربی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور خواستار ارائه تضمین از سوی آمریکا به منظور آزادی عمل روسیه درباره فعالیت‌های اقتصادی با ایران در چارچوب برجام شده بود.

  • نویسنده :
  • منبع :