19 دی: انگلیس به دنبال اسکان مهاجران اوکراینی در املاک متعلق به الیگارشی‌های روسی است که در نتیجه تهاجم مسکو به اوکراین تحریم شده‌اند.
به گزارش رویترز، "مایکل گوو" وزیر مسکن انگلیس یکشنبه شب در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است از خانه‌های متعلق به الیگارشی‌های تحریم شده روسی برای اسکان پناهجویان اوکراینی استفاده کرد؟ گفت که او می‌خواهد این موضوع را بررسی کند.
گوو افزود: من می‌خواهم گزینه‌ای را بررسی کنم که به ما امکان می‌دهد از خانه‌ها و دارایی‌های افراد تحریم شده تا زمانی که برای اهداف بشردوستانه و سایر اهداف تحریم هستند، استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد که برای اجرای چنین طرحی باید قانون تصمیم گیرنده باشد، اگر امکان پذیر باشد، انگلیس با این اقدام موافق است.
از زمان حمله روسیه به اوکراین، انگلیس تعدادی از الیگارشی‌های روسیه را تحریم کرده است، به دنبال اجرای تحریم‌ها، دارایی‌های این افراد در انگلیس مسدود شده و آنها از سفر به این کشور ممنوع شده‌اند.
رومن آبراموویچ مالک باشگاه فوتبال چلسی، اولگ دریپااسکا صنعتگر برجسته روسیه، ایگور سچین مدیرعامل شرکت انرژی روسیه از جمله افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هستند که شامل تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
دولت انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که برای اسکان پناهجویان اوکراین توسط مردم انگلیس ۳۵۰ پوند معادل ۴۵۶ دلار به آن‌ها پرداخت خواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :