19 دی: ارمنستان ورود مسافران واکسینه‌شده را از ارائه گواهی منفی تست PCR در بدو ورود معاف کرد.
ارمنستان از جمله مقاصد پرسفر ایرانی‌ها است که در تعطیلات نوروز به دلیل هزینه پایین‌تر آن در قیاس با دیگر کشورهای خارجی و همچنین صدور آسان ویزای آن در مبادی ورودی، طرفداران خود را دارد.
اینک، همزمان با آغاز سفرهای نوروزی ایرانی‌ها، مقررات جدید سفر به این کشور به شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی اطلاع داده شد که بر این اساس، مسافران واکسینه شده در صورت داشتن گواهی و کارت معتبر واکسن، ‌ از انجام و ارائه گواهی منفی تست PCR برای سفر به ارمنستان معاف شدند.
ارمنستان گواهی معتبر واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون، ‌ آسترازنکا، ‌ سینوفارم، ‌سینوواک و اسپوتینک را از مسافران می‌پذیرد.
طبق آخرین مقررات سفر به ارمنستان، ‌ تمام مسافران بالای هفت سال در محدوده ۷۲ ساعت مانده تا ورود به این کشور باید گواهی منفی آزمایش PCR را که از یکی از مراکز آزمایشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته شده است، ‌ ارائه دهند. این گواهی باید به زبان انگلیسی و دارای QR code باشد.
مسافران دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی QR code که از آخرین نوبت واکسن جانسون ۲۸ روز و از آخرین نوبت دوم واکسن فایزر، مدرنا، آسترازنکا، سینوفارم و سینوواک و اسپوتنیک ۱۴ روز گذشته باشد، از انجام تست PCR معاف خواهند بود.

  • نویسنده :
  • منبع :