۱۹ دی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از پلمب ۵ خانه مسافر و یک هتل در قم به دلیل تخلفات صورت گرفته خبر داد.
علیرضا ارجمندی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازرسی از مراکز اقامتی استان قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برخی از مراکز اقامتی تخلفاتی از جمله عدم تمدید مجوز و اخذ مبالغ بیش از آنچه مصوب شده داشته‌اند که به دلیل تخلفات چند باره، ۵ خانه مسافر و ۱ هتل از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم پلمب شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: تلاش می‌شود تا مشکلات مراکز اقامتی که به دلیل تخلفات پلمب شدند در روزهای آینده برطرف شود تا ظرفیت این مراکز نیز همچنان در اختیار مسافران نوروزی قرار گیرد و از سویی دیگر آنان نیز می‌بایست بر ضوابط پایبند باشند که در این زمینه تعهدنامه‌ای اخذ خواهد شد.

وی با اشاره به نظارت مستمر بازرسان اداره کل میراث فرهنگی بر فعالیت مراکز اقامتی استان قم ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۴ مورد بازرسی صورت گرفته که در ۱۲۷ مورد تذکر و در ۴۱ مورد نیز اخطار برای مراکز اقامتی متخلف صادر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ابراز داشت: واحدهای اقامتی به خصوص مهمانپذیرها و خانه‌های مسافر می‌بایست مجوز فعالیت دریافت کنند که در این زمینه در صورت اقدام از سوی این واحدها پس از بررسی شرایط و تأیید مواردی همچون استحکام و ایمنی ساختمان در مدت یک هفته مجوز لازم صادر می‌شود و در این مدت نیز ۱۲۷ مورد مجوز صادر شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :