19 دی: سرپرست سازمان صمت گلستان گفت : کلیه واحدهای صنفی مکلف هستند اطلاعات دستگاه کارت خوان خود را در سامانه ایرانیان اصناف ثبت کنند.
درویش علی حسن زاده در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به قریب الوقوع بودن تخصیص هوشمند ارز ترجیحی کالاهای اساسی و انواع یارانه ها، اظهار کرد: در کنار این موضوع در دستور کار بودن انواع طرح های عرضه مستقیم کالا بصورت حمایتی به گروههای منتخب جامعه همه و همه بخشی از برنامه های هدفمند شدن یارانه هاست.
وی با بیان اینکه با توجه به ابلاغیه های قبلی وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی و جلسات مستمر کارگروه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت سامانه ای تحت عنوان «سامانه اعتبار یارانه ای هوشمند» یا «سایه» راه اندازی خواهد شد، افزود: واحدهای صنفی مشمول مکلفند از طریق شماره گیری کد #10*500* و یا سایت اینترنتی به آدرس Pos.iranianasnaf.ir اطلاعات دستگاه کارتخوان خود را ثبت کنند.
سرپرست اداره کل صمت استان گلستان خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی مطمئن باشند که اتصال به این سامانه، باعث رونق کسب و کار آنها خواهد شد چرا که در شرایط رکود و کاهش قدرت خرید جامعه به همراه تورم و افزایش قیمت ها، این طرح ها موجب تحریک تقاضا و افزایش مشتریان آنها خواهد شد.
حسن زاده افزود: در این طرح ها، تطابق مشخصات مالک پوز بانکی و یا صاحب حساب بانکی متصل به پوز، با دارنده پروانه کسب واحد صنفی به هیچ وجه الزامی نیست و ثبت مشخصات پوز بانکی در سامانه، صرفاً به منزله پذیرش آن توسط واحد صنفی و اتصال به سامانه هوشمند (سایه) می باشد.
وی ادامه داد: هر سهمی از مبلغ خرید کالا که از محل حساب سایه (اعتبار یا یارانه) به حساب واحد صنفی واریز می گردد، همزمان با واریز سایر مبالغ خرید می باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :