19 دی: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۲۹ بیمار به علت بیماری کووید-۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری که ۲۰ تن از آن‌ها بَدحال هستند.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، مهدی مصری روز یکشنبه در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بیماران کووید-۱۹ در این استان افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به هفتم فروردین‌ماه جاری، ۳۴ بیمار با علایم کرونامثبت به صورت سرپایی پذیرش شدند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در قم «زرد» است، اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ فردی به علت کرونا در استان قم فوت نشده است.    
وی با بیان اینکه تاکنون تعداد یک میلیون و ۸۲۸ هزار و ۴۴۸ دُز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است، گفت: همچنین در ۲۴ گذشته ۵۱ مورد آزمایش (تست) در زمینه کرونا در این استان انجام شده که پنج مورد آن مثبت بوده است.   
مصری افزود: با عنایت به اهمیت اطلاع‌رسانی درباره بیماران کرونایی و با توجه به آمار تفکیکی صورت گرفته بیماران؛ از این پس آمار بستری بیماران قطعی کرونا که تست آن‌ها مثبت شده است، اعلام می شود.
ویروس «کرونا» موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.     
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری» و همچنین «تزریق واکسن» توصیه شده است.   

  • نویسنده :
  • منبع :