۱۹ دی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره در دست تولید بودن سریال شهید زین الدین گفت: ساخت این سریال به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به موضوع‌ها و مصوبه‌های جلسه اخیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: یکی از موضوع‌های مطرح شده در این جلسه برگزاری کنگره ملی شهدای قم و بویژه تولید سریال شهید زین الدین به عنوان یکی از برنامه‌های آن بود.

وی همچنین با بیان اینکه در این جلسه برای جذب کمک‌های دستگاه‌های مختلف بحث و تبادل نظر شد، در تبیین سریال فوق افزود: این سریال یک مجموعه تلویزیونی ۲۶ قسمتی است، که فیلمنامه آن نوشته شده و مصوبه اولیه آن نیز گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، کل اعتبار لازم برای تولید این مجموعه را ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال آن توسط صدا و سیما تامین می‌شود و امیدواریم نیم دیگر این اعتبار را نیز از طریق دستگاه‌های مختلف استان جذب کنیم.

وی گفت: طبق مصوبه جلسه امروز، مقرر شد بخشی از بودجه‌های فرهنگی قم به سمت کنگره شهدای این استان هدایت شود.

حسینی کاشانی اذعان داشت: کنگره شهدای قم که قرار بود در آبان ماه سال جاری برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاده و زمان آن در آینده اعلام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دومین موضوع این جلسه شورای فرهنگی عمومی قم گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید، راهکارهای تحقق این شعار در قالب چند برنامه فرهنگی تهیه و ارائه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: بر اساس تصمیم این جلسه مقرر شد، این راهکارها به صورت پیش نویس به دستگاه‌های اجرایی داده شود، تا آنها نیز تا ۲ هفته دیگر نظر خود را اعلام نموده و پس از تایید نهایی توسط استاندار، به عنوان دستورالعمل در استان به اجرا گذاشته شود.

وی همچنین گزارش ارائه شده در این جلسه در خصوص برنامه‌های فرهنگی طرح مواسات و همدلی را مورد توجه قرار داد و گفت: در طول دوران کرونا دستگاه‌های مختلف فرهنگی قم در قالب یک قرارگاه فرهنگی در کنار حمایت‌های معیشتی خود به نیازمندان، کمک‌های فرهنگی و معنوی خوبی را نیز انجام دادند.

حسینی کاشانی با بیان اینکه این اقدام‌ها به الگوی خوبی از طرف قم برای دیگر استان‌های کشور تبدیل شد، افزود: در این جلسه مصوب شد، مستند سازی و تجربه نگاری این کار را با حمایت شورای فرهنگ عمومی استان دنبال کنیم تا به عنوان الگویی به استان‌های دیگر ارائه دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا