19 دی: رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس از حضور وزیر ورزش و جوانان و مسوولان فدراسیون فوتبال در نشست امروز این فراکسیون برای بررسی حواشی بازی ایران و لبنان خبر داد.
نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با وزیر ورزش و جوانان و مسوولان فدراسیون فوتبال امروز - سه شنبه - به منظور بررسی مسائل و حواشی فوتبال ایران و لبنان در مشهد مقدس، برگزار شد.
فاطمه قاسم پور در تشریح این نشست گفت: سید حمید سجادی در ابتدای نشست گفت قرار بود بازی ایران و لبنان به خاطر تصمیم اولیه ستاد کرونا بدون تماشاگر برگزار شود، اما بر اساس مصوبه بعدی ستاد، تصمیم بر برگزاری بازی با حضور ۳۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه برای حضور تماشاگر گرفته شد.
وی ادامه داد: البته بر اساس اظهارات سجادی فروش و توزیع بلیت های جعلی توسط چند کافی‌نت نیز به مشکلات و حواشی بازی دامن زد.  
قاسم پور بیان داشت: اعضای فراکسیون زنان تذکر جدی دادند که با مجموعه بی تدبیری های صورت گرفته، شان و حرمت زنان شکسته شد و همچنین تاکید شد که بر اساس قانون ساختار و وظایف وزارت ورزش متولی امر ورزش کشور است و باید به این موضوع توجه جدی می کرد.  
رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید اعضای فراکسیون زنان بر ضرورت نظارت بر فروش بلیت های تقلبی و برخورد جدی با کافی‌نت های فرصت طلب تصریح کرد: در این نشست تاکید شد که باید زیرساخت های لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه ها فراهم  و به صورت جدی پیگیری شود تا شاهد تکرار چنین مسائلی نباشیم.  
وی ادامه داد: توجه وزارت ورزش به نقش پررنگ خود در مدیریت چنین موضوعاتی از جمله موارد مطرح توسط اعضای فراکسیون زنان بود و تاکید شد باید جواب مناسبی به افکار عمومی داده شود.
رییس فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: سرپرست فدراسیون فوتبال هم در این نشست مطرح کرد که ورزشگاه امام رضا(ع) از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا استانداردهای ۱۰۰ درصدی را داراست و انتخاب این ورزشگاه برای برگزاری بازی ایران و لبنان توسط فدراسیون و بازی در جوار حرم امام رضا (ع) و همچنین توسعه و ارتقای جایگاه فوتبال ایران بود و به این مساله نگاه فنی داشتیم.  
ضرورت پیگیری ورود زنان به ورزشگاه ها توسط وزرات ورزش و فدراسیون فوتبال
عضو کمیسیون اجتماعی زنان شورای اسلامی افزود: در نهایت اعضای فراکسیون زنان تاکید کردند که بر اساس پاسخ های داده شده مجموعه بی تدبیری های صورت گرفته شفاف است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که شاهد چنین بحران هایی نباشیم و درباره ورود زنان به ورزشگاه ها آنچه لازم است توسط وزراتخانه و فدراسیون پیگیری شود.
در پایان این نشست مقرر شد گزارش مبسوطی از مسائل و حواشی فوتبال ایران و لبنان طبق پرسش ها و اشکالاتی که نمایندگان مطرح کردند طی ۲۴ ساعت آینده به فراکسیون زنان برای پاسخ گویی به افکار عمومی ارائه شود.

  • نویسنده :
  • منبع :