19 دی: دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون‌داران کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولان باز هم در مقطعی به مشکلات حوزه کامیون‌داران و رانندگان بی‌توجه شدند، فرصتی به دست سوء استفاده‌گران داد. البته منتشرکنندگان این فراخوان در خارج از کشور هستند که کاملا شناسایی شده‌اند و مشخص است که چه افرادی این فراخوان را با چه اهدافی منتشر کردند و در چه کشوری سکونت دارند.

احمد کریمی در گفت وگو با ایلنا درباره اعتصابات رانندگان کامیونی در برخی از استان‌ها در روزهای اخیر اظهار داشت: متاسفانه فراخوانی از سوی یک مجموعه جعلی برای توقف فعالیت رانندگان کامیون منتشر شد. این فراخوان از سوی اتحادیه‌ای تحت عنوان اتحادیه سراسری رانندگان و کامیون‌داران در فضای مجازی منتشر شده که اساسا چنین اتحادیه‌ای وجود خارجی ندارد. در حال حاضر دو کانون رانندگان کالای کشور و کانون کامیون داران کشور فعال هستند که هیچ کدام تقاضای توقف فعالیت و اعتصاب را نداشتند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مسئولان باز هم در مقطعی به مشکلات حوزه کامیون‌داران و رانندگان بی‌توجه شدند، فرصتی به دست سوء استفاده‌گران داد. البته منتشرکنندگان این فراخوان در خارج از کشور هستند و کاملا شناسایی شده‌اند و مشخص است که چه افرادی این فراخوان با چه اهدافی را منتشر کردند و در چه کشوری سکونت دارند.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون‌داران کشور ادامه داد: صراحتا و رسما اعلام کردیم که فراخوان اعتصاب رانندگان جعلی است و مطالبات تمام رانندگان را با آگاهی به مشکلاتی که با آن مواجه هستند پیگیری می‌کنیم. یک زمانی است که مساله و مشکلاتی انکار می‌شوند اما ما اعلام می کنیم که مشکلات و مساله‌هایی وجود دارد اما این حل مشکلات را از مسیر قانونی پیگیری و دنبال می‌کنیم.

کریمی با بیان اینکه درباره پیگیری مطالبات رانندگان و کامیون‌داران از همه جدی‌تر و با مصمم‌تر هستیم، گفت: راه وصول مطالبات و خواسته به حق را بلد هستیم و در برطرف این مشکلات روش خود را داریم که روش ما منجر به آسیب رساندن به منافع ملی نمی‌شود. موضوع توقف فعالیت رانندگان یک بار در سال 97 رخ داد آن هم به دلیل اینکه مسئولان در مدت زمان زیادی نسبت به مشکلات و خواسته به حق رانندگان بی توجه بودند اما در حال حاضر شرایطی ایجاد شده هر هفته جلساتی با مسئولان برگزار می‌شود و امور در حال رصد است.

وی افزود: امروز هم در اولین جلسه سال جدید با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مشکلات موجود و مرتبط با رانندگان را مطرح کردیم و نسبت به برطرف شدن این مشکلات تاکید شد.  

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور درباره انتشاری عکس و تصاویری از اعتصابات رانندگان در برخی از کامیون داران در روز گذشته اظهار داشت: در شرایطی که در این حوزه مشکلاتی وجود دارد فضای مجازی می‌تواند در جو روانی اثرگذاری داشته باشد. در برخی از استان تعداد محدودی از ناوگان دست به اعتراض زدند برای مثال در استان کرمانشاه برای چند ساعت این موضوع مطرح شد و همان روز به پایان رسید. این اعتراضات در هیچ استانی دامنه‌دار نبود و به سایر استان‌ها تعمیم پیدا نکرد.

وی گفت: باید به این موضوع هم توجه داشت که رانندگان با مشکلات جدی مواجه بودند و هستند. یکی از این مشکلات عدم امنیت در جاده‌های کشور بوده که نگرانی‌هایی بین رانندگان و کامیون‌داران ایجاد کرد چراکه با افرادی مواجه می‌شدند که اقدام به سنگ پراکنی کرده و داری سلاح سرد بودند که این مشکل با پیگری نیروی انتظامی برطرف شد به طوری که در دو روز گذشته هیچ گزارشی از نا امنی یا مشکلی در این رابطه  ارسال و ارایه نشد.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون‌داران کشور با اشاره به مشکلات متعدد رانندگان و کامیون‌داران اظهار داشت: رانندگان در حمل و نقل جاده‌ای نقش بسیار تاثیر گذاری دارند و در عین حال با مشکلات زیادی هم مواجه هستند که این موضوعات بر هیچ کسی پوشیده نیست. نبود و گرانی قطعات، لاستیک، روغن موتور و همچنین عدم دسترسی به بیمه تکمیلی  و مهم تر از همه  کمبود سوخت بخشی از مشکلات موجود در این حوزه است.در مورد بحث کمبود سوخت  شرکت نفت کمترین توجه را به این موضوع داشته است.  

کریمی با بیان اینکه درباره افزایش نرخ کرایه حمل با توجه به رشد نرخ تورم سال گذشته چندین بار درخواستی برای به روزرسانی نرخ داده اما سیاست دولت این بود که اقدامی نشود، ادامه داد:‌ در جلسه امروز پیشنهاد به روز رسانی شاخص تن بر کیلومتر را مطرح کردیم و میزان افزایش شاخص تن بر کیلومتر از شاخص 36 را اعلام کردیم.

وی تاکید کرد: البته باید توجه داشته باشیم که قیمت‌ انواع کالاو خدمات در اردیبهشت ماه اعلام و برای سال جاری تعیین می‌شوند و اگر امروز نرخ مورد نظر را اضافه کنیم قطعا نرخی در نظر گرفته می‌شود که بخشی از تورم در آن دیده نشده است.          

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون‌داران کشور گفت : در شرایطی که این مشکلات متعدد وجود دارد طبیعی است که پشت آن اعتراضی هم باشد اما این شرایط را مدیریت کردیم از رانندگان در خواست داشته ایم که روال عادی را ادامه بدهند تا بتوانیم با مذاکرات و رایزنی با مسئولان مشکلات را برطرف کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :