19 دی: رییس اتحادیه بارفروشان گفت: رایزنی‌های بخش خصوصی ( بدون دخالت دولت) با کشاورزان و کامیون‌داران در نهایت به نتیجه رسید و بار به میزان کافی به 30 استان کشور از صبح پنجشنبه ارسال شد.
مصطفی دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به شکسته شدن قیمت گوجه فرنگی، گفت: رانندگان کامیون با پذیرش 10 درصد افزایش نرخ کرایه پذیرفتند که به جاده‌ها باز گردد و همین مسئله تنش‌های قیمتی در میدان اصلی میوه و تره‌بار را کنترل کرد.
وی با بیان اینکه کامیون‌های سپاه و ارتش برای حمل بار محصولات کشاورزی اعلام آمادگی کرده بودند، افزود: رایزنی‌های بخش خصوصی ( بدون دخالت دولت) با کشاورزان و کامیون‌داران در نهایت به نتیجه رسید و بار به میزان کافی به 30 استان کشور از صبح پنجشنبه ارسال شد.
این فعال صنفی ادامه داد: ورودی بار صبح پنجشنبه از 3 هزار تن روز گذشته به 15 هزار تن رسید یعنی میزان بار 5 برابر افزایش پیدا کرد.
رییس اتحادیه بارفروشان با اشاره به کاهش نرخ گوجه فرنگی، خاطر نشان کرد: امروز گوجه فرنگی کیلویی 10 تا 12 هزار تومان فروخته شد. لازم به ذکر است که گوجه درجه دوم در میادین میوه و تره‌بار شهرداری کیلویی 7 تا 10 هزار تومان است. همچنین قیمت هندوانه به کیلویی 6 تا 7 هزار تومان رسیده است.
این فعال صنفی در ادامه بیان کرد: قیمت سیب‌زمینی کهنه کیلویی 6 تا 8 هزار تومان و سیب‌زمینی نو کیلویی 10 تا 11 هزار تومان فروخته شد. همچنین پیاز کیلویی 5 هزار تومان عرضه شد.
وی با بیان اینکه 80 درصد بار بفروش رفته است، تصریح کرد: امیدواریم که از هفته آینده قیمت‌ها به نرخ سابق باز گردد و از آغاز هفته جدید قیمت گوجه روی پایه 9 تومان بنشیند.

  • نویسنده :
  • منبع :