19 دی: سرپرست بانک کشاورزی از افزایش ۲۰ درصدی پرداخت تسهیلات به کشاورزان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
مهدی رضایی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس‌ سابق و جدید شعب بانک کشاورزی در خراسان رضوی که با حضور جمعی از مسئولان نهادها، سازمان‌ها و مدیران شبکه بانکی در این استان برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط و جایگاه صنعت غذا و اهمیت استراتژیک آن در دنیای امروز بانک کشاورزی از جایگاه مهمی در حمایت از کشاورزان و مسائل مربوط به صنعت غذا برخوردار است.
وی افزود: بدون شک تهیه محصولات غذایی مورد نیاز مردم طی دهه‌های آینده از مهمترین اقدامات در دستور کار کشورها و قدرت‌های بزرگ است.
سرپرست بانک کشاورزی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری بیان کرد: با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آن‌ برای چابکی واصلاح فرآیندها با توجه به تغییرات ساختاری و تسریع امور شاهد تحول در این بانک خواهیم بود.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین نقاط قوت بانک کشاورزی نیروهای متخصص انسانی این بانک است، ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش‌بنیان در بانک کشاورزی نیاز به تغییرات اساسی داریم. ایجاد معاونت طرح و برنامه در مجموعه بانک کشاورزی از جمله اصلاحات ساختاری است که گزارشات مربوط به آن آماده شده و به زودی اجرایی خواهد شد.
سرپرست بانک کشاورزی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران در خصوص رویکرد بانک کشاورزی جهت حمایت از کشاورزان در سال جاری اظهار کرد: بانک کشاورزی با توجه به ماموریتی که به آن محول شده، جهت خدمت‌رسانی به کشاورزان و حمایت از بخش تولید وظایفی بر عهده دارد که در چند سال اخیر نیز اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
رضایی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام رهبری در آغاز سال جاری مبنی بر حمایت از تولید، اشتغال و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت‌ها با برنامه‌ریزی حساب‌شده‌تری انجام خواهد گرفت تا بتوانیم در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و دامپروری خدمات بهتری ارائه دهیم. همچنین بنا داریم تسهیلات را هدف‌دار و حساب‌ شده به بخش‌های کشاورزی و دامپروری تخصیص دهیم تا به سمت خودکفایی پیش برویم.
وی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به کشاورزان تسهیلات پرداخت شده است. با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در هیات مدیره بانک صورت گرفته، این میزان از تسهیلات در سال جدید ۲۰ درصد رشد خواهد داشت. تقریبا ۹۰ درصد این مبالغ هم به حوزه‌های کشاورزی و دامپروری اختصاص دارد.  
رضایی در خصوص امهال پرونده‌های بدهکاران بانک کشاورزی گفت: پرونده‌های بدهکار از مطالبات معوقه بانک وضعیت مناسبی دارد. با توجه به اینکه وثائق مناسبی از مشتریان هنگام اعتبارسنجی و پرداخت تسهیلات داده شده، بانک وضعیت مناسبی دارد. همچنین لیست ۲۰ بدهکار بزرگ را مطابق دستور رئیس‌جمهور در سایت بانک به عنوان مشتریان بدحساب منتشر کرده‌ایم.

  • نویسنده :
  • منبع :