19 دی: نامگذاری بولوار صبا به نام شهید اصلانی و بولوار پانیذ به نام شهید دارایی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد به تصویب رسید.
حجت‌الاسلام حسن منصوریان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به شهادت ۲ طلبه جهادی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: ۲ شهید عزیز و بزرگواری را از دست دادیم که دارای شاخص‌های ویژه‌ای بودند، این افراد به دست پلیدترین انسان‌ها از لحاظ تفکر و عمل در حرم‌ مطهر رضوی و با دهان روزه به دعوت حق لبیک گفتند؛ این افراد کنشگران اجتماعی حاشیه شهر بوده و در محل زندگی خود درگیر مسائل محرومیت‌زدایی بودند.
وی افزود: بنا به مطالبه مردم مشهد باید حرکتی در راستای ماندگاری نام و یاد این ۲ شهید والامقام داشته باشیم. براساس آیین‌نامه اولویت نام‌گذاری معبر را به محل زندگی این شهدا اختصاص دادیم تا نمایش نامشان تداعی‌کننده خاطرات و اقدامات آن‌ها در اذهان همشهریان باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد تصریح کرد: همشهریان در بولوار صبا از خدمات و اقدامات شهید اصلانی خاطره داشته و شهید دارایی در بولوار پانیذ منشا خیرات و برکات بسیاری بودند؛ از این رو بنا به مطالبه شورای اجتماعی محله و طوماری که مردم به امضا رساندند، بولوار صبا به نام شهید اصلانی و بولوار پانیذ به نام شهید دارایی نامگذاری می‌شود و این مصوبه کمیسیون جهت اخذ مصوبه شورای شهر در جلسه علنی طرح خواهد شد.
منصوریان عنوان کرد: تغییر نام معابر به نام این ۲ شهید همزمان با نصب تابلوها و کتیبه‌های معرفی اقدامات و خدمات آن‌ها انجام شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی مشهد مهدی ناصحی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد، در بخشی از این نشست با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ماموریت مهمی به عهده شوراها نسبت به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در معابر شهری نهاده، گفت: با توجه به سابقه انقلابی و تفکرات غنی دینی شهید اصلانی و دارایی شایسته است که بولوار صبا و پانیذ به نام این ۲ شهید نامگذاری شود و امیدواریم این اقدام منشا خیر و برکات باشد.


  • نویسنده :
  • منبع :