19 دی: رئیس سازمان سنجش کشور از رتبه نخست قم در پذیرفته‌شدگان زبان‌های خارجی خبرداد.
عبدالرسول پورعباس در نشست تغییرات در برگزاری آزمون سراسری سال 1401 که با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های استان در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در سفرهای استانی به دنبال ارتباط مستقیم با دانشگاه‌ها هستیم، اظهار کرد: بخشی از ظرفیت استان قم به دلیل موقعیت جغرافیایی در اختیار شهرستان‌های اطراف قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه نرخ قبولی در استانی قم در بازه 12.5 درصد الی 15.1 درصد است، عنوان کرد: یزد، تهران و سمنان جزو سه استان برتر قبولی‌ها هستند و قم و تعدادی دیگر از استان‌های همجوار در رده بعدی حضور دارند.
رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه استان قم رتبه هشتم پذیرش با آزمون را دارد، مطرح کرد: همچنین استان قم در پذیرش بدون آزمان یا با سوابق تحصیلی در رتبه دوم قرار داشته و 8 درصد از کل کشور بالاتر است.
وی با بیان اینکه قم در گروه ریاضی رتبه 19 کشور را دارد، خاطرنشان کرد: امکانات قم در حوزه دانشگاهی و آموزش و پرورش امکانات کشوری است و انتظارات در بحث ریاضی از این استان بیش‌تر است.
پورعباس با اشاره به اینکه در بخش گروه هنر استان قم دارای رتبه دوم کشور است، تصریح کرد: خوشبختانه قمی‌ها در گروه پذیرفته شدگان گروه زبان‌های خارجی رتبه نخست در کشور را دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش عالی و ارشد 23 موسسه در قم داریم که دانشجویان را پذیرش می‌کنند، یادآور شد: در استان قم 40 رشته در آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد.
رئیس سازمان سنجش کشور افزود: 196 پذیرفته در آزمون دکتری نیز از قم داشته‌ایم.
وی با اشاره به بحث لو رفتن سوال‌های آزمون پیش از روز آزمون، اظهار داشت: صادقانه و با جرات می‌توانیم بگوییم که در مسیر اجرا تاکنون هیچ خدشه‌ای به مراحل وارد نشده است.

  • نویسنده :
  • منبع :