19 دی: استاندار قم گفت: دغدغه ها و درخواست های هنرمندان قمی پس از دسته بندی و احصاء اولویت ها، در سطوح ملی و استانی با جدیت پیگیری می شود.
سید محمدتقی شاهچراغی شنبه شب در نشست با مدیران انجمن های فرهنگی و هنری استان قم گفت: در حال حاضر مسائل و لایه های متراکمی از مشکلات هنرمندان وجود دارد که بخشی در استان و بخشی در سطح ملی باید پیگیری و حل شود.
وی با بیان اینکه دولت جدید و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به هنرمندان به ویژه جایگاه و اثربخشی شهر مقدس قم دارد، خاطرنشان کرد: زمینه رفع برخی از مشکلات و دغدغه ها بسیار در دسترس بوده و باید برنامه ریزی درست و اقدامات لازم برای آن تعریف شود.
استاندار قم بر ضرورت اطلاع رسانی از کارها و اقدامات انجام شده برای هنرمندان تأکید کرد و گفت: حمایت های لازم از هنرمندان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری انجام شده و بر اساس زمانبندی مشخص برای دغدغه های ایشان برنامه ریزی می شود.
وی با بیان اینکه هنرمندان باید زیبایی ها را بشناسند، زیبایی و برجستگی قم را هویت فرهنگی و باورها و اعتقادات مردم در این خطه مقدس دانست و گفت: فضای فکری و فرهنگی و سبک زندگی در قم، شاید متفاوت از برخی نقاط دیگر باشد.
شاهچراغی با اشاره به تحولات چشمگیر در فضای فرهنگی و هنری کشورمان پس از انقلاب اسلامی، تأکید کرد: هنرمندان قمی باید حریت و آزادگی را سرلوحه خود قرار داده و قطعا با انجام حمایت های لازم، اثرگذاری هنرمندان شکوفاتر خواهد بود.
وی در پایان با بیان اینکه حمایت از هنرمندان باید در ریل صحیح خود قرار بگیرد، تصریح کرد: برخی مدیران در کار اجرایی، صرفا نگاه سخت افزاری دارند که این نگاه در حمایت از هنرمندان باید تغییر کند و شهر قم با وجود ظرفیت های بی نظیر فرهنگی و هنری، می تواند به نظر محتوایی الگو باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :