19 دی: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در توئیتی به تاسیس یک باشگاه لاکچری در تهران واکنش نشان داد.
وحید یامین‌پور در این توئیت تصریح کرد: «منطق سرمایه به شما می‌گوید تاسیس باشگاهی لاکچری با شهریه ۳۵۰ میلیونی، اتفاق بدی نیست، ما از آنها مالیات حسابی می‌گیریم و برای فرودستان خرج می‌کنیم. فرودستان از سرریز سفره آنها توشه خواهند چید. ولی... جامعه، هزاران بار بیش از این مالیات، از این شکاف غیرقابل توجیه آسیب خواهد دید.»
به گزارش ایرنا، جمعه گذشته مراسم افتتاحیه یک باشگاه بدنسازی در منطقه فرشته تهران در مجتمع سام سنتر که با حضور لوتار ماتئوس (بازیکن و فوتبالیست سابق آلمانی)، مارکوس مرک (از داورهای ارشد سابق در فوتبال آلمان)، آندریاس برمه (بازیکن اسبق فوتبال آلمانی) و پیر لوییجی کولینا (از داوران پیشین فوتبال اهل ایتالیا) برگزار شد، واکنش‌های متعددی را به دنبال داشته است. 
رضا خرم رییس گروه اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران نیز روز گذشته، دوشنبه (۲۹ فروردین) در خصوص این باشگاه ورزشی به ایرنا گفت: این باشگاه به تازگی درخواست خود را به این نهاد ورزشی ارائه کرده است. فعالیت این مجموعه ورزشی نیازمند مجوز قانونی بوده و این باشگاه بدنسازی فاقد آن است.
وی همچنین در پاسخ به این سوال «آیا هزینه گزاف این مجموعه ورزشی باعث ترویج زندگی لاکچری نمی‌شود» گفت: باشگاه مذکور باید در مرحله نخست مجوز قانونی خود را دریافت کند. سپس اگر این مجموعه خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهد باید مورد بررسی قرار گیرد. هرگونه اعلام تعرفه‌ باید تابع دستورالعمل‌های اداره کل باشد.
طبق آیین‌نامه اجرایی قانون اجازه تأسیس باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم مصوب ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی و طبق تبصره ماده سه آن؛ اشخاص حقیقی و حقوقی، متقاضی تأسیس باشگاه ورزشی باید درخواست خود را به انضمام مدارک مربوط و تکمیل فرم تقاضا به اداره کل تربیت‌بدنی استان مربوطه تسلیم و رسید آن را دریافت کنند.
همچنین طبق ‌ماده ۴ این قانون؛ ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها موظف خواهند بود، حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ تسلیم تقاضا، امکانات معرفی شده توسط متقاضی را مورد بازدید و بررسی قرار داده و گزارش دقیقی از مشخصات ملک و امکانات آن را به ضمیمه درخواست متقاضی برای بررسی و اظهار نظر هیأت موضوع ماده (۵) این آیین‌نامه ارسال‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :