19 دی: عملیات اجرایی طرح جمع‌آوری ریل‌های متروکه راه‌آهن از سطح شهر قم، عصر سه‌شنبه طی آیینی با حضور تنی چند از مسئولان استان آغاز به کار کرد.
فرماندار قم در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگاران یادآور شد: این طرح یکی از مصوبه‌های سفر رییس جمهور به قم است.
عباس ذاکریان با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای اجرای این طرح توسط استانداری و اداره‌کل راه‌آهن قم انجام شد افزود: جمع‌آوری یک قطعه ریل راه‌آهن به طول هشت کیلومتر در حاشیه بلوار امام رضا (ع) آغاز و ادامه پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه قسمت دوم این مصوبه مربوط به راه‌آهن ایستگاه مرکزی به سمت ایستگاه جمکران به طول هفت کیلومتر است گفت: پس از مقدمات اداری، جمع‌آوری این بخش از ریل‌های متروکه نیز به اجرا گذاشته خواهد شد که در مجموع ۲ یا ۳ ماه به طول می‌انجامد.
ذاکریان با تاکید بر اینکه برای اتمام طرح به دلیل تعیین پیمانکار و تجهیز کارگاه، زمان دقیقی را نمی‌توان مشخص کرد در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت زمین‌هایی که با اجرای این طرح آزاد می‌شوند نیز تصریح کرد: در ادامه مصوبه آمده، که اگر از زمین‌های ۸۰ هکتاری باز پس‌گیری شده در شهرک پردیسان، به شهرداری واگذار شود، هر بخشی که تملک آن با مستندهای لازم برای فردی باشد، با توافق شهرداری، زمین در اختیار قرار خواهد گرفت.
مدیرکل راه‌آهن قم نیز در پاسخ به سئوالی در خصوص هزینه اجرای این طرح گفت: برای مرحله اول طرح، پنج میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم.
غلامحسین دباغ در ادامه با بیان اینکه این مرحله به مدت ۱۰ روز انجام، و ادوات جمع‌آوری شده را نیز به یکی از ایستگاه‌ها منتقل می‌کنیم بیان کرد: مرحله دوم طرح هم به دلیل شرایط خاص و فاصله زیاد تا ایستگاه گارمانوری، به ۷۰ تا ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، که زمان لازم نیز ۶۰ روز برآورد شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :