19 دی: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه شرایط جذب بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات این صندوق در قم فراهم است، گفت: در سه ماه نخست سالجاری ۲۰۰ میلیارد تومان به این استان تخصیص یافته است.
نعمت الله رضایی در پایان و جمع بندی سفر دو روزه به قم در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه اولویت پرداخت این تسهیلات برای مناطق روستایی و محروم است، افزود: سهم تسهیلات اختصاصی به قم در سه ماه نخست سالجاری در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۶.۵ برابر شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه پرداخت وام های ضروری و اشتغال آفرینی طلاب نیز در قم مورد توجه این صندوق است، اضافه کرد: منابع پرداختی این صندوق قرض الحسنه و دوره بازپرداخت آن ۵ ساله است.
وی در ادامه بیان کرد: معوقات صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات به متقاضیان روستایی و مناطق محروم کمتر از دو درصد است.
رضایی یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده امسال ۱۰۰ واحد راکد و نیمه فعال کشور به همت صندوق کارآفرینی امید احیا و به مدار تولید بازخواهد گشت.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: با آغاز دولت سیزدهم و در دوره جدید صندوق کارآفرینی امید علاوه بر چابک سازی فرآیندهای اداری و اجرایی، دریافت تضامین از متقاضیان خرد و روستایی به حداقل ممکن رسیده است.
رضایی اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید در راستای سیاست دولت الکترونیک گام های بلندی برداشته و تا پایان تابستان سالجاری تمام فرآیندهای اداری آن الکترونیکی شده و مراجعه حضوری متقاضیان به حداقل خواهد رسید.
وی با اشاره به مساله شعار و ضرورت تحقق منویات مقام معظم رهبری، گفت: در همین رابطه دفتر نوآوری و دانش بنیان صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سالجاری راه اندازی و اقدامات خود را از سرگرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :