19 دی: آیت الله حسین نوری همدانی در محکومیت اهانت به قرآن کریم و هتک حرمت قدس شریف و کشتار مردم افغانستان در پیامی تاکید کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر بار دیگر حیثیت خود را با توجیه کردن اهانت به قرآن کریم و سکوت در برابر جنایات صهیونیست غاصب و عملیات انتحاری در افغانستان بر باد دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید در این پیام آمده‌است: در ایام لیالی قدر و شهادت مولی متقیان و امام آزادگان امیرالمؤمنین علی علیه السلام متأسفانه شاهد حوادث غمبار هستیم.
پیام حاکیست: مدعیان دروغین حقوق بشر بار دیگر حیثیت خود را با توجیه کردن اهانت به قرآن کریم و سکوت در برابر جنایات صهیونیست غاصب و عملیات انتحاری در افغانستان بر باد دادند.
پیام ادامه یافته‌است: امروز بر همه مسلمانان و آزادیخواهان عالم لازم است اهانت به قرآن کریم را محکوم کرده و همچنین از عملکرد رژیم جعلی صهیونیستی اعلام انزجار نمایند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اظهار کنند.
در این پیام آمده‌است: کشتار مردم افغانستان و خصوصاً شیعیان حادثه اخیر نیز بسیار دردناک است و باید محکوم شود. 
پیام حاکیست: اینجانب ضمن اظهار تأسف از این حوادث، جریانات اخیر اهانت به قرآن کریم و هتک حرمت بیت المقدس توسط رژیم جلاد صهیونیست و کشتار مظلومانه مردم افغانستان را محکوم می‌نمایم.
گروهی به رهبری "راسموس پالودان" سیاستمدار راست افراطی سوئدی - دانمارکی در عید پاک اقدام به سوزاندن قرآن کریم در مقابل برخی مساجد و محلات مسلمان‌نشین استکهلم و برخی دیگر از شهرهای سوئد کردند. این اقدام تحریک آمیز با پشتیبانی پلیس سوئد صورت گرفته است.
معترضان به این اقدام گروه های راست افراطی، در چهار روز گذشته با تجمع در شماری از کشورها واکنش نشان داده‌اند و این اعتراضات موجب بروز درگیری‌ در برخی مناطق این کشور شده‌است؛ در پی این حوادث، ۳۴ پلیس مجروح و ۱۳ تن نیز دستگیر و همچنین ۱۲۵ خودروی پلیس نیز دچار آسیب شده است.
گفتنی است نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست از روز جمعه حملات و تعرض‌های خود را به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی آغاز کرده‌اند که در اثر این یورش ها ۱۶۰ فلسطینی مجروح شدند که حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شده‌است؛ یورش روز جمعه نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن ده‌ها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های بین المللی مواجه شده است.
همچنین بر اساس اعلام منابع خبری روز سه شنبه در غرب شهر کابل در دو مرکز آموزشی سه انفجار به وقوع پیوست که در یکی از «حملات انتحاری» دوگانه به مدرسه «عبدالرحیم شهید» در این شهر دست کم ۲۰ تا ۲۵ دانش‌آموز شهید و شماری مجروح شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :