19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: طی شبانه روز گذشته از ۹۶ آزمایش کرونای صورت گرفته، نتیجه ۱۷ مورد مثبت شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری در گفت‌وگویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به نخستین روز اردیبهشت‌ماه، ۱۷ بیمار با علائم کرونا مورد پذیرش قرار گرفتند.
وی شمار بیماران بستری کرونا مثبت در مراکز درمانی استان را ۱۳ تَن ذکر کرد و گفت: ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.
مصری ادامه داد: سه تَن از بیماران کرونایی به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.
رئیس علوم پزشکی قم گفت: از میان افراد کرونا مثبت هیچ مورد فوتی نداشتیم.
وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح همگانی واکسیناسیون کرونا در قم، یک میلیون و ۸۴۸ هزار و ۸۳۰ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.
۲۳۶۰ سالمند واکسن دریافت کردند
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به عملکرد مطلوب مراکز و پایگاه های سلامت در طرح ضربتی واکسیناسیون خانه‌به‌خانه سالمندان بالای ۶۰ سال و کم توان استان گفت: در این طرح که به مدت ۲ هفته انجام شد ۲ هزار و ۳۶۳ سالمند بالای ۶۰ سال علیه کرونا واکسینه شدند که هزار و ۹۲۲ مورد آن نوبت سوم بوده است. 
بهاره زارع افزود: این طرح با تشکیل جلسه‌های ستادی و هماهنگی با بسیج، تامین واکسن و ملزوم‌های مورد نیاز و پیگیری تلفنی افراد بالای ۶۰ سالی که واکسیناسیون ناقص داشته‌اند توسط مراقبین سلامت آغاز و با اعزام تیم‌های سیار واکسیناسیون به درب منازل و یا مراکز نگهداری سالمندان و مساجد تزریق واکسن صورت پذیرفت. 
وی گفت:‌ با توجه به تمایل نداشتن برخی از خانواده‌ها به تزریق واکسن با مداخله کارشناسان سلامت روان مراکز خدمات جامع سلامت، اقناع سازی افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده بودند انجام شد. 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان با اشاره به کاهش موارد بیماری در روزهای اخیر گفت: بهترین زمان تزریق واکسن، زمان رکود بیماری است.

  • نویسنده :
  • منبع :