19 دی: مدیرکل تعزیرات حکومتی قم از توقیف یک دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق و بدون مدرک شناسایی، در محور قدیم قم - تهران و محکومیت ۲۴ میلیارد ریالی متهمان مربوطه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی قم، مهدی ریاضی افزود: در پی اعلام خبر مرکز پیام سامانه ۱۱۰ نیروی انتظامی مبنی بر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت سنگین در محور قدیم قم - تهران، ماموران و عوامل ناجا به آدرس گزارش شده اعزام شدند.
وی ادامه داد: پس از بررسی در خصوص موتورسیکت مشخص شد، که موتورسیکلت موردنظر فاقد مدارک و اوراق شناسایی مثبته بوده، از این رو به توقیف موتورسیکلت سنگین به ظن قاچاق اقدام، و مراتب جهت سیر مراحل رسیدگی به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
ریاضی بیان داشت: با تشکیل پرونده، شعبه دوم ویژه رسیدگی به تخلف‌های قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهمان مرتبط، شنیدن صحبت‌ها و گرفتن آخرین دفاعیه‌های متهمان، به دلیل عجز از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته، آنها را علاوه بر ضبط موتورسیکلتِ قاچاق مکشوفه، به پرداخت مبلغ ۲۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۹۷۶ ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
این مقام قضایی همچنین یادآور شد: بر اساس قانون، موتورسیکلت مکشوفهِ قاچاق توسط مرجع کاشف، به اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکیِ استان تحویل داده شد.
۵۰ تُن برنج تقلبی کشف شد
مدیرکل تعزیزات حکومتی قم با اشاره به کشف ۵۰ تُن برنج تقلبی ایرانی در این استان گفت: این میزان برنج تقلبی با نام برنج فجر ممتاز در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر قم عرضه می‌شد، که در گشت مشترک این اداره‌کل با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی امر نظارت، شناسایی شد. 
وی اضافه کرد: با اعلام وصول جوابیه آزمایش نمونه‌برداری توسط اتحادیه صنف خواروبارفروشان و همچنین موسسه تحقیقات برنج کشور در وزارت جهاد کشاورزی و تایید اختلاط برنج ایرانی با برنج پاکستانی، و فروش به قیمت برنج ایرانی، شعبه اول تعزیرات حکومتی قم پس از انجام تحقیق‌ها و بررسی‌های لازم و احضار متهم و گرفتن اظهارات وی، به دلیل عجز از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام تقلب را محرز و مسلم دانسته، متهم را علاوه بر ممهور کردن پروانه واحد به مهر تخلف اول، به پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
ریاضی بیان کرد: کلیه برنج‌های مکشوفه پس از تعویض کیسه با نشان تقلبی برنج فجر ممتاز به نرخ اعلامی برنج پاکستانی در فروشگاه محل کشف عرضه شد.

  • نویسنده :
  • منبع :