19 دی: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرزهای رسمی این استان تحت کنترل است و در ورودی‌های رسمی مراقبت‌های لازم در بحث جلوگیری از ورود کرونا، مالاریا و سرخک انجام می‌شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛ حسین مدرس خیابانی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر کشور، وضعیت استان را به لحاظ اقدامات انجام شده در بحث مقابله با کرونا تبیین کرد.
وی افزود: در ورودی‌های رسمی سیستان و بلوچستان در سه مرز میلک، میرجاوه و ریمدان تیم‌های هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی مستقر هستند و غربالگری و تست رپید از مسافران انجام می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین هر سه روز یک بار از تمام کولبران پاکستانی و ایرانی تست رپید انجام و در صورت مثبت بودن، تست PCRانجام می‌شود.
وی گفت: علاوه بر مراقبت های مربوط در ورودی های مرزی،کنترلهای لازم به لحاظ بیماری مالاریا،سرخک و وبا توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان انجام می شود.
مدرس خیابانی خاطر نشان کرد: آنچه جای نگرانی است مرزهای غیررسمی است که به طور میانگین روزانه بین هزار تا پنج هزار نفر از این ورودی ها در تردد هستند. 
وی افزود: با توجه به مرزی بودن استان و احتمال ورود ویروس سرخک به وسیله اتباع،آبان ماه سال گذشته طرح واکسیناسیون سرخک با واکسیناسیون ۶۰۰ هزار اطفال ۹ ماه تا هفت سال در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت آموزش در استان بیان کرد: هم‌اینک تمام مدارس استان به صورت حضوری فعال است و واکسیناسیون دانش آموزی در دُز اول ۹۵ درصد و در دُز دوم ۷۹ درصد انجام شده است.
وی گفت: در حوزه دانشگاهی در مقطع ارشد و دکترا کلاس ها به صورت حضوری برگزار می‌شود و در مقطع کارشناسی با توجه به مشکلاتی که در حوزه خوابگاه ها و سلف سرویس و تامین هزینه غذا وجود دارد همچنان به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود که یکی از درخواست‌ها تامین بودجه برای دانشگاه های استان است که بتوانند کلاس‌های مربوط به مقطع کارشناسی نیز به صورت حضوری برگزار شود.
مدرس خیابانی اظهارداشت: میزان واکسیناسیون انجام شده در دُز اول در بین دانشجویان و اساتید۹۶ درصد و در دُز دوم ۸۹درصد و در دُز سوم ۴۰ درصد است.
وی تصریح کرد: با توجه به حضوری شدن مدارس توزیع ماسک رایگان در مدارس حاشیه شهر توسط گروه‌های جهادی و خیرین انجام شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :