19 دی: قائم مقام ستاد مرکزی اعتکاف از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه در سه مسجد استان قم خبرداد.
سید باقر تکیه‌ای در گفت‌وگویی در خصوص برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دهه آخر ماه مبارک رمضان، هم اکنون این مراسم معنوی در سه مسجد قم با حضور مومنین برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه خواهران و برادران متدین حضور پرشوری در این مراسم داشته‌اند، عنوان کرد: سه مسجد، امام حسن عسکری(ع) به عنوان مهد اعتکاف در عصر معاصر، مسجد اعظم قم و مسجد مقدس جمکران میزبان معتکفین هستند.
قائم مقام ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به شرکت گروه‌های مختلف جامعه در این مراسم، مطرح کرد: طلاب و روحانیون، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، هنرمندان و ورزشکاران و همچنین نوجوانان دختر و پسر از برنامه‌های این روزها بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه امیدواریم ثمره اعتکاف آمرزش گناهان و قبولی عبادات باشد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی در این مساجد برگزار می‌شود که به عنوان مثال می‌توان از برگزاری درس اخلاق آیت الله اراکی در مسجد امام حسن عسکری(ع) یاد کرد.
تکیه‌ای با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگی، اضافه کرد: استفاده از فرمایشات اخلاقی اساتید حوزه علمیه، برگزاری مراسم احیا در شب‌های ماه مبارک رمضان، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، جزء خوانی قرآن کریم، کرسی تلاوت و تدبر قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، مناجات سحر، بیان احکام، چشمه معرفت و ... از دیگر برنامه‌های فرهنگی است.
وی با بیان اینکه طلاب کشورهای آسیایی و آفریقایی جزو معتکفین هستند، تصریح کرد: افتتاحیه مراسم معنوی اعتکاف روز گذشته با حضور اساتید حوزه برگزار و فردا نیز همراه با مناجات وداع با ماه مبارک رمضان برنامه اختتامیه را خواهیم داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :