19 دی: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گلایه ما به دولت، عدم شفاف سازی و ارائه توضیح در خصوص افزایش قیمت ها به مردم است، مطرح کرد: دولت می توانست در اجرا و مدیریت حذف ارز ترجیحی دارو، گندم، روغن و نهاده های دامی بهتر عمل کند.
دکتر هادی بیگی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا دلیل اصلی تورم را کاهش ۱۰ برابری ارزش پول ملی دانست و اظهار کرد: افزایش نرخ دلار از سه هزار تومان به ۲۸ هزار تومان طی سال های گذشته، سبب کاهش ۱۰ برابری ارزش پول ملی شده و طبیعی است که قیمت کالاها برای جبران این کاهش، افزایش یابد.
بیگی نژاد با تاکید بر اینکه این افزایش قیمت کالاها برای جبران کاهش ۱۰ برابری ارزش پول ملی در هر دولتی اتفاق می افتد، گفت: این افزایش قیمت ها از دولت قبل آغاز شده و تا رسیدن به یک ثبات ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه چنانچه بتوانیم دلار را روی همین نرخ نگه داریم تا پایان سال قیمت کالاها به ثبات می رسد، مطرح کرد: افزایش قیمت دارو، گندم، روغن و نهاده‌های دامی که بر روی قیمت مرغ اثر خواهد گذاشت، بدلیل حذف ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی این کالاها است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دولت باید دلیل و منطق افزایش قیمت این کالاها و حذف ارز ترجیحی را برای مردم توضیح می داد تا مردم علت افزایش قیمت‌ها را بدانند.
بیگی نژاد ادامه داد: قاچاق پنج هزار میلیارد تومان دارو به خارج از کشور، تنها یک نمونه از قاچاق کالاها با ارز ۴۲۰۰ تومانی است و با حذف آن می‌توان انتظار داشت راه قاچاق به خارج از کشور مسدود شود.
وی افزایش شکاف طبقاتی، توزیع نادرست یارانه و خسارت هزار میلیاردی به کشور را از جمله مشکلات کالاهایی دانست که ارز ترجیحی به آن ها تعلق می گیرد و خاطرنشان کرد: تنها گلایه ما به دولت عدم شفاف سازی و ارائه توضیح در این خصوص به مردم است.
بیگی نژاد با اشاره به اینکه ما در کشور کمبود کالا نداریم، اضافه کرد: دولت می توانست در اجرا و مدیریت حذف ارز ترجیحی این کالاها بهتر عمل کند.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت یادآور شد: افرادی که خود باعث ایجاد این تورم شدند، ادعا می کنند که تیم اقتصادی دولت ضعیف است اما مشکل تنها در شفاف سازی برای مردم است و هفته آینده در این خصوص جلسه ای با اعضای هیات دولت در مجلس تشکیل خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :