19 دی: نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برنامه ریزی دولت باید براساس مصوبه مجلس به گونه ای باشد که قیمت کالاهای اساسی در کشور ثابت و تمامی قیمت ها به نرخ شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار گیرد.
عبدالکریم جمیری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی گرانی های اخیر گفت: موضوعاتی همچون خشکسالی، جنگ اوکراین و قاچاق کالا از مواردی است که باید پیش از این برای مدیریت آن برنامه ریزی می کردیم تا این مشکلات مزید بر علت در شرایط فعلی اقتصادی نشود. اکنون که با اصرار دولت و بعد از جلسات متعدد، مجلس به دولت اختیار ساماندهی ارز ۴۲۰۰ تومانی را داد باید دولت در این خصوص برنامه ریزی دقیقی انجام دهد.
وی ادامه داد: برنامه ریزی دولت باید براساس مصوبه مجلس به گونه ای باشد که قیمت کالاهای اساسی در کشور ثابت نگه داشته و تمامی قیمت ها به نرخ شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار گیرد اما بر اساس مصاحبه های وزرا و مسوولان دولتی به نظر می رسد که برنامه ها اطمینان بخش نیست. دولتمردان شرایط فعلی را در نظر گیرند که بسیار حساس بوده و دشمنان کینه توز انقلاب اسلامی برای هرگونه سوءاستفاده از تصمیمات آماده هستند پس نباید ساده اندیشی کرد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: باید این کار با برنامه ریزی های دقیق، عالمانه، عاقلانه و براساس مطالعات دقیق میدانی انجام شود تا از خطرات پیش رو جلوگیری شود و خدای نکرده با تصمیم گیری های خلق الساعه چالش های جدی ایجاد نشود بلکه  مباحث بر اساس اقناع بیان شود.
جمیری ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرا دقت بیشتری داشته و عواقب تصمیمات و موضوعات را بیشتر و بیشتر پیش بینی کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :