19 دی: اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای از همه اتباع افغانستانی بدون مدرک، که موفق به دریافت نوبت برای حضور در طرح «شناسایی اتباع افغانستانی» نشده‌اند، خواست تا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای خواستار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت آن دسته از اتباع افغانستانی شد که نتوانستند برای حضور در طرح "شناسایی اتباع افغانستانی" نوبت حضور دربافت کنند.
این اداره کل همچنین از اتباع افغانستانی خواست تا برای ارائه خدمات بهتر در مراحل ثبت نام و همچنین جلوگیری از ازدحام، به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی برای نوبت‌گیری مراجعه نکنند.
براساس تأکید اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، افرادی که در این طرح نام نویسی نکنند هیچگونه خدماتی به آنها ارائه نمی شود و غیر مجاز تلقی می‌شوند.
اتباع افغانستانی برای اطلاع از اخبار موثق اتباع و مهاجرین خارجی و پناهندگان فقط به سایت اداره کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس www.bafia.ir و برای دریافت اخبار کلیه استان ها بر روی نقشه ایران در سایت مذکور مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی وزیر کشور 8 اردیبهشت در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که در پی موج اخیر ورود مهاجران افغان به کشور ضرورت دارد همه مهاجران افغانی به ایران شناسایی شوند چون برخی با روادید وارد شدند، اما ممکن است باطل شده باشد و با ابطال آن همچنان در ایران باشند. برخی در کشور مشغول کار شدند و مجاز هستند اما محل خود را تغییر دادند و از این منظر تعادل جمعیتی مشخص نیست.
این اتباع باید به دفاتر اعلامی مشخص شده یعنی دفاتر پیشخوان دولت و پلیس به اضافه 10 مراجعه می‌کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :