19 دی: رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به ظرفیت بالای این استان در بخش دامداری گفت: قم با دارا بودن هفت‌هزار واحد دامپروری از مهمترین قطب‌های پرورش دام کشور به شمار می‌آید.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمد رضا حاجی رضا در دیدار صمیمی با جمعی از دامداران استان با تاکید بر نقش تشکل ها در رونق تولیدات دامی، بیان کرد: ما تلاش کردیم با ارتباط و تعامل مستمر با تشکل ها مشکلات را به نفع جامعه و مردم برطرف کنیم.
وی با تاکید بر پیگیری رفع مشکلات بخش دام افزود: یکی از وظایف ما در مجموعه جهاد کشاورزی برطرف کردن مشکلات دامداران است و بر حسب وظیفه مسوولیت قبول کردیم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد.
حاجی رضا در ادامه این دیدار اظهار داشت: استان قم در بخش کشاورزی و دام از اهمیت خاصی برخوردار است و کشاورزی استان با دام و طیور در کشور شناخته می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه سرمایه گذاری عظیمی در بخش دام استان قم صورت گرفته است و از این سرمایه عظیم باید محافظت صورت بگیرد افزود: شما دامداران با وجود مشکلات موجود در جنگ اقتصادی با تمام توان در حال مقاومت هستید و اگر تولید و زحمات شما دامداران نباشد امنیت غذایی به خطر می افتد.
حاجی رضا در ادامه عنوان کرد: ما در دوره ی جدید تمام تلاش خود را برای معرفی ظرفیت پرورش دام استان قم به مسوولان کشوری و استانی به کار گرفتیم و سعی کردیم مطالبات شما دامداران  را در جلسات با مدیران کشوری و مجمع نمایندگان استان مطرح کنیم تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.
گفتنی است در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان دامداران مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند.
به گزارش ایرنا، سالانه در استان قم بیش از ۳۰‌ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۰ هزار تُن شیر تولید می‌شود و  این استان یکی از مناطق مهم بارانداز دام در کشور است و دام بسیاری از استان‌ها برای قیمت‌گذاری،‌ فروش و کشتار به قم آورده‌ می‌شود.
بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

  • نویسنده :
  • منبع :