19 دی: تلاش برای صرفه جویی در انرژی به اتاق‌های پذیرایی، سرویس بهداشتی و آشپزخانه شهروندان توکیو رسید.
در شرایطی که دولت‌های سراسر جهان با افزایش قیمت‌های برق دست و پنجه نرم می‌کنند و جنگ در اوکراین زنجیره تامین سوختهای فسیلی را دچار محدودیت کرده است، مقامات در حال بررسی هر راه ممکن برای کاهش تقاضا برای برق هستند. در توکیو مقامات از شهروندان خواستند یک ساعت در روز کمتر تلویزیون تماشا کنند و حالت گرم پلوپزها را خاموش کنند و از استفاده از گزینه هیتر کاسه توالت تا زمستان خودداری کنند.
همچنین از شهروندان توکیو خواسته شده است درجه دستگاه‌های خنک کننده را در  ۲۸ نگه دارند.
درخواست توکیو از مردم پس از کمبود برق در مارس صورت می‌گیرد که باعث بروز خاموشی‌هایی در پایتخت ژاپن شد. انتظار می رود تابستان امسال و زمستان بعدی تامین برق محدودتر شود. این تلاشها منعکس کننده فوریت جدید دولت‌هاست که بخشهای لوکس پرمصرف زندگی مردم را هدف می گیرند زیرا گرمای شدید از تگزاس گرفته تا دهلی نو، شبکه‌های برق را تحت فشار قرار داده است.
فرماندار توکیو در کنفرانس مطبوعاتی ششم مه گفت: ما باید در این حس بحران سهیم شویم. باید از حمایت شهروندان و صاحبان کسب و کار توکیو برخوردار شویم.
تلاش ژاپن برای تضمین تامین برق شامل شیوه‌های مرسوم‌تری می‌شود. شهروندان و شرکت‌ها تشویق شده‌اند پنلهای خورشیدی پشت بامی بیشتری نصب کنند و دولت فراهم کننده برق اصلی توکیو را برای ازسرگیری فعالیت نیروگاههای بازنشسته و غیرفعال، تحت فشار قرار داده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن از کشورش خواست استفاده بیشتر از نیروی هسته‌ای را برای کمک به محدود کردن وابستگی کشور به واردات سوخت بررسی کند.

  • نویسنده :
  • منبع :