19 دی: نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با با محکوم کردن شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره خواستار اقدام فوری سازمان ملل به ویژه شورای امنیت برای پایان دادن به جنایات رژیم اسرائیل شد.
محمدرضا صحرایی رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در کمیته اطلاعات سازمان ملل اظهار داشت: این روزها شاهد جنایت دیگری از سوی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین هستیم. دو روز پیش خانم شیرین ابوعاقله روزنامه نگار کهنه کار فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر در جنین در فلسطین اشغالی با سبوعیت تمام به شهادت رسید.
این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران گفت: شیرین ابوعاقله صدای شجاعت مردم فلسطین و نماد ملی استقامت و پایداری در برابر تجاوز و اشغال ظالمانه ای بود که مردم فلسطین برای مدت های طولانی متحمل شده اند.
وی تصریح کرد: ترور شیرین ابوعاقله توسط رژیم اسرائیل بخشی از جنگ طولانی مدت و ارعاب و خشونت علیه روزنامه نگاران است که هدف آن سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم علیه فلسطینیان و نقض شدید قوانین و هنجارهای بین المللی است.
رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: او همچنین یکی دیگر از قربانیان انفعال جامعه جهانی در برابر جنایات جنگی و تروریسم مستمر اسرائیل علیه مردم فلسطین و سایر کشورهای منطقه است.
صحرایی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شهادت شیرین ابوعاقله، از سازمان ملل به ویژه شورای امنیت می خواهد برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل و بی کیفری آن از مجازات، اقدامات عاجلی را در حمایت از مردم فلسطین و پاسخگو کردن این رژیم در قبال جنایات بین المللی که در طول دهه ها مرتکب شده است، به عمل آورد.
دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شهادت خبرنگار فلسطینی، بر حمایت بی دریغ و همه جانبه خود از ملت فلسطین در مقاومت برحق و مشروع در برابر اشغالگری و تجاوز و دستیابی به حق تعیین سرنوشت تأکید می کند.
نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند که تاکنون بازتاب های مختلفی داشته است.
به گزارش پایگاه خبری النشره، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام این خبر افزود: این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیستها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد.
به گزارش این منبع همچنین "علی السمودی" همکار وی نیز زخمی شد که وضعیت او پایدار گزارش شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :