19 دی: شرکت‌های بریتانیایی هفته کاری چهار روزه را آزمایش می‌کنند.
بسیاری از افراد مشتاقانه منتظر ماه ژوئن هستند تا بتوانند یک هفته چهار روزه کاری را تجریه کنند و بتوانند بیشتر با خانواده باشند و در فعالیت‌های دلخواه خود شرکت کنند. سه هزار نفر از کارکنان ۶۰ شرکت بریتانیایی قرار است در یک آزمایش ۶ ماهه، هفته کاری چهار روزه را داشته باشند.
این طرح آزمایشی به عنوان بزرگ‌ترین طرح در جهان شناخته می‌شود و قصد دارد تا به شرکت‌ها کمک کند تا ساعات کاری خود را بدون کاهش حقوق و یا درآمد، کاهش دهند. آزمایشات مشابهی نیز در اسپانیا، ایسلند، ایالات‌متحده و کانادا انجام شده است. استرالیا و نیوزلند قرار است این آزمایش را در ماه آگوست آغاز کنند.
بر اساس خبرگزاری فرانسه، الکس سوجانت کیم پانگ مدیر اجرایی این طرح گفت: طرح آزمایشی به شرکت‌ها زمان بیشتری می‌دهد تا بر روی چالش‌ها کار کنند و شیوه‌های جدید را آزمایش و داده‌ها را جمع‌آوری کنند. کارشناسان اظهار کردند که این آزمایش نه تنها بهره‌وری کارکنان را بهبود می‌خشد، بلکه رفاه آنها را نیز افزایش خواهد داد و در عین حال، ردپای کربن آنها را نیز کاهش می‌دهد.
صنعت خدمات نقش بزرگی در اقتصاد بریتانیا ایفا می‌کند و ۸۰ درصد در تولید ناخالص داخلی این کشور سهم دارد. جاناتان بویز، اقتصاددان گفت: بنابراین اتخاذ یک هفته کاری کوتاه‌تر آسان‌تر است اما برای بخش‌هایی مانند خرده فروشی، غذا و نوشیدنی، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش، مشکل سازتر است.
داده‌ها نشان می‌دهد که کارمندان در بریتانیا تقریبا ۳۶.۵ ساعت در هفته کار می‌ کنند، در مقابل همتایان یونانی که ساعت آنها بیش از ۴۰ ساعت است.

  • نویسنده :
  • منبع :