19 دی: دادستان عمومی و انقلاب اسفراین از دستگیری متهم به قتل ۴ عضو یک خانواده اسفراینی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، نادر نژاد اقداش اظهار کرد: بر اساس گزارش مرجع انتظامی در بهمن سال ۹۸ متعاقب وقوع یک فقره آتش‌سوزی منزل در اسفراین متأسفانه ۴ عضو یک خانواده شامل سه طفل ۴،۶ و ۹ ساله و نیز زنی ۳۵ ساله (عمه خانواده) در این حادثه جان باختند.
دادستان اسفراین ادامه داد: در ادامه پس از بررسی‌های میدانی، فنی و تخصصی و تلاش‌های انجام شده در ریشه یابی این ماجرا، شائبه وقوع قتل عمدی بیش از هر فرضیه دیگری محتمل‌تر به نظر می‌رسید.
وی با اشاره به آزادی اولیه متهم دستگیر شده در سال ۱۳۹۸ به علت عدم تکافوی ادله قوی دال بر احراز وقوع جرم از سوی او، افزود: با این وجود اقدامات فنی و پلیسی لازم در طول دو سال گذشته ادامه یافت و در نتیجه پس از تکمیل مدارک و ادله کافی و احراز وقوع بزه از سوی متهم مذکور در نهایت مشارالیه در روز شنبه هفته جاری دوباره دستگیر شد و این بار به دلیل کافی بودن مدارک لازم ناگزیر به قتل این ۳ کودک و عمه آن‌ها اعتراف کرد و سپس متعاقب بازسازی صحنه قتل در حال حاضر به نظر می‌رسد وی مرتکب این جنایت شده باشد.
دادستان عمومی و انقلاب اسفراین با بیان اینکه بر اساس شواهد و قرائن موجود، متهم به قتل هیچ نسبت سببی یا نسبی با مقتولین ندارد، با استناد به اظهارات فرد دستگیر شده انگیزه وی را از ارتکاب این جنایت هولناک، کینه شخصی و انتقام‌جویی اعلام کرد.
نادرنژاد خاطرنشان کرد: متهم به قتل ابتدا با جسم برنده زن ۳۵ ساله (عمه خانواده) و سپس کودکان را به قتل رسانده و بعد از باز کردن شلنگ گاز تلاش کرد تا وانمود کند که حادثه آتش‌سوزی به دلیل نشت گاز رخ داده است.

  • نویسنده :
  • منبع :